19:02

هوشنگ منصور خاکی بازیگر قدیمی سینما در سن ۷۷ سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

فرزند این بازیگر در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: حدود ۹ ماه بود که پدرم دچار عارضه مغزی شده بود، اما این اواخر به کرونا مبتلا شد و متاسفانه ایشان را ساعت ۳ صبح امروز، ۳۰ فروردین ماه به خاطر کرونا در بیمارستان از دست دادیم.

او افزود، مراسم تدفین این هنرمند فردا صبح ۳۱ فروردین در قطعه هنرمندان برگزار خواهد شد و پیکر مرحوم هوشنگ منصورخاکی در جوار مزار شاهرخ سیاسی فراهانی به خاک سپرده خواهد شد.

هوشنگ منصورخاکی در سال ۱۳۲۲ در کرج متولد شد. او در سال ۱۳۵۰ وارد کار سینما شد و همزمان در رشته ورزش‌های رزمی آن زمان از جمله کشتی کج فعال بود، چندین سال قهرمان شنا بود و در اکثر فیلم‌های اکشن فعالیت داشت . قبل از انقلاب حدود ۱۲ فیلم سینمائی و در سه قسمت سریال تلویزیونی «چنگک» فعالیت کرد. بعد از انقلاب نیز حدود ۲۵ فیلم سینمائی و ۱۲ سریال تلویزیونی را بازی کرد. او در یک فیلم در کشور مصر به نام «قلب من قدس/شیر سینا» ایفای نقش نموده است که پنج سال فیلمبرداری آن بطول انجامید ولی هیچگاه در کشور اکران نشد.

وی حدود ۸ ماه نیز با بیماری پارکینسون و هیدرسفالی مغز مبارزه کرد. از حدود اوایل دهه ۹۰ خانه نشین شد. اخرین کار هنری وی سال ۹۸ و حضور در فیلم بارانداز (سینمای خانگی) بود.

از جمله آثار وی می توان به موارد زیر اشاره کرد:” کوسه جنوب”، “چنگک”، ” مرگ در باران”، “زخمه”، “شب شکن”، “خفاش” افعی، “یاران دلنمک”(کاندید نقش مکمل در جشنواره فجر)، “دلباخته”، “لوکوموتیوران”، “زخمی تنها”،” دل و دشنه”، “سکوت کوهستان”،” کات”، “مریم مقدس”،” فرستاده”، “طوفان شن” ،” فرار از جهنم” و  ….

 

 

 

انتهای پیام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *