15:51

کانگ سو یون، اولین زن آسیایی که جایزه بهترین بازیگر را از جشنواره فیلم ونیز دریافت کرد، در ۵۵ سالگی درگذشت.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه کُریا هرالد، این بازیگر معروف سینمای کره دو روز قبل از آن که از دنیا برود، به دلیل ایست قلبی در بیمارستان بستری شده بود.
به گفته خانواده کانگ سو یون، وی ساعت ۳ بعدازظهر روز شنبه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی، بر اثر خونریزی مغزی در بیمارستانی در جنوب سئول درگذشته است.
کانگ سال ۱۹۶۶ در سئول متولد شد و از بازیگران مطرح سینمای کره در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ بود.
وی بازیگری را از سن چهارسالگی شروع کرد و در ۲۱ سالگی برای بازی در فیلم رحم جایگزین (The Surrogate Womb) ساخته ایم کون تاک جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره بین المللی فیلم ونیز دریافت کرد و به اولین زن آسیایی تبدیل شد که به چنین افتخاری نائل می‌شود.
کانگ همچنین در سال ۱۹۸۹ برای بازی در فیلم بیا بیا بیا بالا از جشنواره بین المللی فیلم مسکو جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد.
این بازیگر کره‌ای در دهه ۱۹۹۰ در چند فیلم گیشه پسند به ایفای نقش پرداخت و جایگاه خود را به عنوان یکی از بازیگران برتر کره در آن دوران تثبیت کرد.
آن‌چه می‌افتد بال دارد (۱۹۹۰)، زنان قصر (۲۰۰۱) و هیات داوران (۲۰۱۳) از جمله فیلم و سریال‌هایی است که این بازیگر در کارنامه داشت. بسیاری از فیلم‌های معروف کانگ به مقوله فمنیسم و زنانی می‌پردازد که در جامعه مردسالار زندگی می‌کنند.
کانگ علاوه بر بازیگری مشارکت در برگزاری رویدادهای سینمایی را نیز امتحان کرده بود. وی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ مدیریت اجرایی جشنواره بین المللی فیلم بوسان را برعهده گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *