آغاز نمایش فیلم‌های ایرانی در هفتمین روز جشنواره

12:19

«دختر ابدی » و «ارباب مورچه‌ها» به همراه «بنشی‌های اینیشرین» عناوین فیلم‌هایی هستند که فردا – سه شنبه – در هفتمین روز هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز برای دریافت شیر طلایی به روی پرده ‌می‌روند. فیلم ایرانی «بی‌رویا» هم آغازگر نمایش فیلم های ایرانی در این دوره از جشنواره خواهد بود.

به گزارش ایرنا از ونیز، دختر ابدی – The Eternal Daughter فیلم درام رازآلود به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی «جانانا هاگ – Joanna Hogg» انگلیسی است که در این فیلم کارلی سوفیا دیویس – Carly-Sophia Davies، تیلدا سوینتون – Tilda Swinton و جوزف می‌دل- Joseph Mydell ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم ۹۶ دقیقه‌ای که محصول مشترک انگلستان و آمریکاست نخستین نمایش جهانی خود را در هفتاد و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز خواهد داشت.

دختر ابدی در زمان قرنطینه ناشی از کرونا و به طور مخفیانه فیلمبرداری خود را در ژانویه ۲۰۲۱ به پایان رساند. این فیلم پس از ونیز، همچنین در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو ۲۰۲۲ و شصتمین جشنواره فیلم نیویورک به روی پرده خواهد رفت.

سالا گرانده ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه فردا میزبان دختر ابدی است.

در ادامه نمایش فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره فیلم ونیز در روز هفتم، بنشی‌های اینیشرین – The Banshees of Inisherin محصول مشترک ایرلند، انگلستان و آمریکا برای دومین روز متوالی به کارگردانی مارتین مک دوناغ – Martin McDonagh و با بازی
Colin Farrell، Brendan Gleeson، Kerry Condon، Barry Keoghan در ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه در سالن پالا بیه نال نمایش داده خواهد شد.

دختر ابدی و ارباب مورچه‌ها بر روی پرده فیلم ونیز/ آغاز نمایش فیلم‌های ایرانی در هفتمین روز جشنواره



بنشی نام اسطوره‌ای ایرلندی است. این اسطوره روحی زن است که از دنیای دیگر پیام می‌آورد و طالع مرگ است. بنشی غالباً به شکلی کسی ظاهر می‌شود که برای شخصی که قرار است به زودی بمیرد عزاداری می‌کند. که هنگام مرگ کسی که می‌شناسد صداهایی در سر او به صورت زمزمه می‌پیچد.

ارباب مورچه‌ها – Il signore delle formiche به کارگردانی جانی آملیو – Gianni Amelio نیز سومین و آخرین فیلم بخش رقابتی جشنواره در روز هفتم است.

آملیو در چهل و پنجمین جشنواره فیلم کن با کارگردانی بچه‌های دزدیده‌شده – Il ladro di bambini با بازی رناتو کارپنتیری – Renato Carpentieri توانست جایزه بزرگ را از آن خود کند.

این فیلم ۱۳۴ دقیقه‌ای محصول کشور ایتالیاست که فردا دو بار اکران می‌شود؛ در ساعت ۱۹ در سالا گرانده و ۲۰ و ۱۵ دقیقه در پالا بیه نال نمایش داده خواهد شد.

در این فیلم که داستان آلدو برایبانتی – Aldo Braibanti شاعر، فیلمنامه‌نویس و کارگردان ایتالیایی بین سال‌های ۱۹۶۴ و ۱۹۶۸ به اصطلاح «پرونده برایبانتی» با بازی لوئیجی لو کاشو – Luigi Lo Cascio را دنبال می‌کند، الیو جرمانو – Elio Germano، لئوناردو مالتسه – Leonardo Maltese و سارا سرایکو – Sara Serraiocco به ایفای نقش می‌پردازند.

دختر ابدی و ارباب مورچه‌ها بر روی پرده فیلم ونیز/ آغاز نمایش فیلم‌های ایرانی در هفتمین روز جشنواره


از آثاری که لو کاشو بازیگر نقش اصلی این فیلم در آن‌ها ایفای نقش کرده می‌توان به معجزه در سنت آنا، بهترین دوران جوانی، مارینا، شام، نور چشمانم و باریا اشاره کرد.

نکته حائز اهمیت در اکران فیلم‌های روز هفتم این که نخستین فیلم ایرانی حاضر در این دوره از جشنواره فیلم ونیز فردا سه شنبه به روی پرده می‌شود.

دختر ابدی و ارباب مورچه‌ها بر روی پرده فیلم ونیز/ آغاز نمایش فیلم‌های ایرانی در هفتمین روز جشنواره


فیلم بی‌رویا در ۱۱۱ دقیقه ساخته آرین وزیر دفتری به تهیه‌کنندگی هومن سیدی، نخستین فیلم ایرانی است که قرار است در روز ششم سپتامبر/ سه شنبه در ساعت ۲۱ و در روز بعد در ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه به وقت محلی در سالن Sala Giardino نمایش داده شود.

در این فیلم، طناز طباطبایی، صار ابر، شادی کرمرودی، رضا داودنژاد، مائده طهماسبی، فرانک کلانتر و مجتبی فلاحی ایفای نقش می‌کنند.

در این روز ۲۵ فیلم دیگر از آثار جهان در بخش های مختلف به نمایش در می آید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *