کارگردان سریال: خودم برای دیدن سریال «سلمان فارسی» مشتاق‌ترم!

14:07

بانی‌فیلم: طولانی‌ترین پروژه سریالی تلویزیون همچنان در حال تصویربرداری‌ست. سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری در حالی پنجمین سال فیلمبرداری خود را شروع کرده که قرار است صداوسیما مستندی از روال ساخت این سریال پرخرج را در نوروز پخش کند.
با وجود اینکه داود میرباقری اظهار امیدواری کرده که «سلمان فارسی» در ۱۴۰۵ پخش شود اما با روندی که تا کنون این سریال عظیم طی کرده به نظر نمی‌آید حتی تا چهار سال دیگر هم شاهد به اتمام رسیدن این پروژه تلویزیونی باشیم!
پیمان جبلی برای چهارمین بار از زمان نشستن‌اش روی صندلی ریاست صداوسیما، از پشت صحنه «سلمان فارسی» دیدن کرده، دیداری که گزارش آن را می‌خوانید:

به گزارش ایرنا، رییس صداوسیما هدف از حضور در پشت صحنه سریال سلمان فارس را در آخرین روزهای سال، گفتن خسته نباشید و خدا قوت به عوامل خواند و گفت: هر چه بیشتر کار ساخت این سریال جلو می رود و ایده‌های درخشان آن عملی می‌شود عظمت کار بیشتر روشن می‌شود.
وی سریال «سلمان فارسی» را انسجام توامان دو موضوع عظمت دین اسلام و عظمت تمدن ایرانی معرفی کرد که در مصداقی به نام سلمان فارسی تجلی یافته است.
رییس سازمان صداوسیما با بیان اینکه با تصویری شدن فیلمنامه ما نیز همگام نگاه مولف می‌شویم، گفت: با اینکه هنوز دو سوم کار باقی مانده ولی در همین یک سومی‌که ساخته شده، عظمت کار مشخص است.
وی مجموعه «سلمان فارسی» را کاری ملی خواند و گفت: این عظمت توانمندی تیم «سلمان فارسی» را نشان می‌دهد و تحسین جهانی در پی دارد.
جبلی این سریال را مصداق روشنی از ایران حقیقت‌یاب و پیوند ایرانی حقیقت جو و اسلام نجات بخش خواند و ابراز امیدواری کرد، ساخت سریال طبق برنامه پیش برود و در بهترین شرایط تولید، کاری دقیق را شاهد باشیم.
وی با اشاره به ضرورت حمایت همه دستگاه‌های مسئول از این طرح عظیم فرهنگی ملی خواستار توجه ویژه تر مجلس و دولت به آن شد.
رئیس سازمان صداوسیما از پخش قسمت اول مستند پشت صحنه ساخت سریال سلمان فارسی در نوروز نیز خبر داد و گفت بدین ترتیب مخاطبان از نزدیک در جریان توانمندی عوامل و قدرت ساخت سریال قرار خواهند گرفت.
داوود میرباقری نیز با تشکر از حضور جبلی‌ در پشت صحنه سریال، استمرار این حضور را عامل دلگرمی‌گروه دانست و گفت: در روزهای پایانی فصل بیزانس هستیم و به زودی به فصل دشوار ایران می رسیم. نویسنده و کارگردان سریال سلمان فارسی گفت: بخش اعظم فصل ایران در شهرک غزالی فیلمبرداری می‌شود و در حال بررسی و مکان یابی برای بخش های اشرافی دربار ساسانی هستیم.
وی با بیان اینکه خودش از همه مشتاق تر است تا سریال را روی آنتن ببیند، ابراز امیدواری کرد در صورت تداوم حمایت ها، ان شاءالله سریال «سلمان فارسی» در ۶۰ قسمت و از سال ۱۴۰۵ پخش شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *