19:01

ابوالفضل جلیلی با اشاره به افزایش هزینه تولید فیلم در سینمای ایران تاکید کرد در چنین شرایطی ادامه کار برای فیلم های لوباجت هم سخت شده است.
این کارگردان سینما در گفت‌وگو با مهر درباره پروژه «داد» به تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده گفت: تقریباً فیلمبرداری این فیلم سینمایی به پایان رسیده اما همچنان در رابطه با تدوین و یا صداگذاری با مشکلات مالی مواجه هستیم. متأسفانه هزینه تولید فیلم آن هم پس از تولید آنقدر زیاد شده است که امکان کار حتی برای پروژه‌های لوباجت را سخت می‌کند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال برای اینکه بخواهیم با یک کامپیوتر مناسب یک فیلم را تدوین کنیم باید ۲۰۰ میلیون تومان پول بدهیم و من چنین پولی را برای حتی تا ۲ سال دیگر نمی‌توانم داشته باشم. در واقع می‌توان گفت هزینه تولید فیلم‌ها در کشور سرسام‌آور شده است.
این کارگردان سینما با تاکید بر اینکه «داد» به دلیل مسائل فنی به جشنواره امسال فیلم فجر نمی‌رسد، در عین حال بیان کرد: من تا به امروز یک بار در جشنواره فیلم فجر شرکت کرده‌ام و با توجه به تجربه‌ای که از حضور در این رویداد و حاکم بود روابط بر ضوابط در آن دیده‌ام، از آن به بعد دیگر در این جشنواره حضور پیدا نکردم.
وی با اشاره به شباهت‌ها و تفاوت‌های «داد» با پروژه‌های قبلی خود در سینما هم توضیح داد: سعی کرده‌ام در این فیلم کمی متفاوت نسبت به گذشته عمل کنم و امیدوارم بتواند بعد از دریافت مجوز آن را اکران کنم.
جلیلی در پاسخ به این پرسش که آیا «داد» را برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی آماده می‌کند هم گفت: نه. مسأله‌ای که من را همیشه متعجب می‌کند؛ این است که بسیاری از جوانان با من تماس می‌گیرند و می‌گویند که فیلمی برای جشنواره‌های خارجی دارند و من این جمله را نمی‌فهمم. من همیشه فیلم‌هایم را برای خودم می‌سازم اما وقتی فیلم به پایان می‌رسد برای هر جا که بتوانم آن را نمایش دهم ارسال می‌کنم، به همین دلیل فیلم‌هایم را به جشنواره‌های مختلف نیز ارائه می‌دهم.
وی تاکید کرد: متأسفانه شرایط اکران و سالن‌های سینما بسیار نامناسب است و با نگاهی به شرایط موجود می‌توان فهمید که برنامه‌ای برای احیای سالن‌های سینمایی وجود ندارد.
جلیلی در پایان درباره اکران «مسیر معکوس» گفت: برای تولید این فیلم به بنیاد سینمایی فارابی بدهکار شدم و این فیلم را بعد از ساخت به این بنیاد دادم برای همین نمی‌دانم برنامه دقیق آن‌ها برای نمایش فیلم چیست. اما آنچه که شنیده‌ام این است که این فیلم را می‌خواهند در یکی از شبکه‌های نمایش خانگی نمایش دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *