معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد گفته؛

9:34

معاون وزیر ارشاد گفت: دولت سیزدهم نگرانی‌های اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را با پرداخت بسته‌های حمایتی کاهش خواهد داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: دولت سیزدهم در تلاش است با اعطای بسته‌های حمایتی به کسب و کار‌هایی آسیب دیده فرهنگ، هنر و رسانه در بحران کرونا، نگرانی‌های صاحبین و شاغلین این بخش مهم جامعه را کاهش دهد.
او با اشاره بر اینکه حمایت‏های مستقیم و غیرمستقیم دولت سیزدهم، نگرانی ‏ها درباره بحران‏ های ایجاد شده در عرصه اقتصاد فرهنگ و هنر را کاهش داده است، گفت: در نود و پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مقرر شد حمایت‌های دولت ویژه کسب و کار‌های به شدت آسیب دیده بخش فرهنگ، هنر و رسانه تا پایان امسال ادامه یابد.
اسلامی افزود: ستاد ملی مدیریت کرونا به درخواست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جهت کمک به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور، با تمدید مهلت ثبت درخواست و پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب و کار‌های فرهنگی، هنری و رسانه ه‏ای آسیب دیده در بحران کرونا، از طریق سامانه کارا وامهال بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی اعطایی به این کسب و کار‌ها (اعم از تسهیلات کرونایی، صندوق کارآفرینی امید و…) موافقت کرد.
معاون توسعه‌مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد، گفت: اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا در رابطه با تسهیلات بانکی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه از سوی نظام بانکی کشور لازم‏الاجراست و پیگیری‏ های لازم برای تسهیل این امور حمایتی نیز در دستور کار معاونت توسعه و مدیریت منابع قرار دارد.
او افزود: دفتر توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع، در حال برآورد میزان خسارت وارده بر کسب و کار‌های بخش فرهنگ، هنر و رسانه در نیمه اول سال جاری است و نتایج آن بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.
اسلامی، ادامه داد: بر اساس برآورد‌های اولیه، فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌و‌کار‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای کشور، سال گذشته متحمل خسارتی افزون بر ۹۰ هزار میلیارد ریال در بحران همه‏ گیری کرونا شده‏اند و بر اساس این برآورد‌ها در میان سه رسته‌‏ فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، بیشترین میزان خسارت برکسب وکار‌های هنری وارد شده و پس از آن حوزه رسانه‌‏، متحمل بیشترین خسارت شده‏ است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:کلیه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور می‌توانند در سامانه کارا جهت دریافت تسهیلات ثبت‌نام کنند و چنانچه با مشکلی در این رابطه مواجهه شده اند می‌توانند از طریق ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها پیگیری کنند و چنانچه بانک‌های عامل از پرداخت تسهیلات موضوع مصوبه ستاد ملی کرونا خودداری کردند موضوع را به ادارات‌کل ارشاد جهت پیگیری اطلاع بدهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *