17:46

بازار جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با تاکید رئیس سازمان سینمایی مبنی بر این‌که اهداف برنامه‌ریزی شده برای این بخش به نتیجه رسیده است به صورت رسمی عصر سه شنبه ۱۸ بهمن ماه در برج میلاد افتتاح شد.
به گزارش ایسنا، محمد خزایی به همراه مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر، فرید رائد زاده معاون بخش بین‌الملل جشنواره و دیگر مدیران و دست اندرکاران جشنواره روز سه شنبه ۱۸ بهمن ماه به برج میلاد رفتند تا بخش بازار این جشنواره را به صورت رسمی افتتاح کنند.
بازار جشنواره فیلم فجر امسال در محلی جدا از سینمای رسانه و پس از ادغام دوباره بخش بین‌الملل جشنواره فجر با بخش ملی در بهمن ماه برگزار می‌شود و در دو روز گذشته کار خود را تقریباً آغاز کرده است.
امسال نمایندگانی از کشورهای ترکیه، عمان، سوریه، روسیه و افغانستان در کنار برخی موسسات و انجمن‌های سینمایی داخلی در این بازار حضور دارند.
برای افتتاح رسمی بازار، محمد خزاعی با حضور در برج میلاد از غرفه‌ها دیدن و با مهمانان گفت‌وگو کرد.
او در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که چرا هنوز هیچ خبری از اعلام اسامی داوران یا مهمان‌های خارجی جشنواره و بازار نیست در حالی که به روزهای پایانی این رویداد نزدیک شده‌ایم، گفت: فعالیت جدی بازار از امروز شروع شده و بالغ بر ۲۶ شرکت کننده از کشورهای مختلف حضور داشتند. برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری انجام شده در جشنواره امسال این بود که بر کشورهای منطقه به خصوص کشورهای آسیایی متمرکز باشیم. سازمان سینمایی برنامه‌های خاصی را در این منطقه برای سینمای بین‌الملل دارد و این بدان معنا نیست که با کشورهای دیگر رابطه نداریم، ولی در حوزه شانگ‌های، خزر و منطقه همزبان متمرکز هستیم تا خروجی خوبی برای اقتصاد سینمای ایران داشته باشیم.
رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در سینمای ایران طراحی می‌شود اقتصاد در حوزه بین ‌الملل است؛ چیزی که همیشه دنبال آن هستیم و اتفاق نیفتاده است. البته مراوده با کشورهای اروپایی و آمریکایی هم به روال گذشته انجام می‌گیرد.
او تاکید کرد: بازار جشنواره امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته با متمرکز شدن در منطقه ادامه دارد و تمام کسانی که شرکت کرده اند حداقل تا امروز ابراز رضایت می‌کردند و جمع‌بندی آن‌ها را در پایان می‌توانیم داشته باشیم.
خزاعی در ادامه درباره این‌که چرا اسامی مهمان‌ها اعلام نشده است؟ گفت: قرار بود امروز معرفی شوند که این اتفاق خواهد افتاد. البته مهمان‌های بازار احتیاج به معرفی ندارند چون از نام غرفه‌های مشخص است که از کدام کشور هستند ولی این را تاکید می‌کنم که ما به اهدافی که برای این بازار پیگیری می‌کردیم، رسیدیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *