13:53

آیین بدرقه مهرداد ذوالنور ـ هنرمند گرافیست کشورمان ـ به سوی خانه ابدی در صبح یک روز پاییزی اواخر مهرماه ۱۴۰۰ در قطعه هنرمندان برگزار شد.
به گزارش ایسنا، در این مراسم که از ساعت ۱۰صبح یکشنبه (۲۵ مهرماه) در میان غم و اندوه خانواده، تعدادی از هنرمندان و دوستان زنده‌یاد مهرداد ذالنور در بهشت زهرای تهران برپا شد، پیکر این هنرمند را به خاک سپردند.
سیف‌الله صمدیان ـ عکاس و مستندساز ـ که از دوستان نزدیک ذوالنور محسوب می‌شد نیز در این مراسم شرکت داشت. او با پخش فایل صوتی‌ای از این هنرمند که برای درگذشت برادرش یدالله صمدیان برای او ارسال کرده بود، خاطرنشان کرد: «یکی از افرادی که ایران نیستند اما از نزدیکان مهرداد محسوب می‌شد و در حال حاضر در این مراسم نیستند، سمیرا مخملباف بود. خداوند به خانواده مخملباف و ذوالنور صبر دهد.»
بهرام کلهرنیا، گرافیست و یکی دیگر از دوستان این هنرمند که رابطه نزدیکش با وی از سال ۱۳۷۰ آغاز شد، در این مراسم سخنرانی کرد. او گفت: «دوستان کم‌شماری پیوند دوستی‌شان با من باقی ماند اما مهرداد همواره یار و پشتیبان من بود. مهرداد انسان اندیشه‌ورزی بود که نمی‌دانم چه چیزی می‌تواند جای او را پر کند. او در میان ما حضور دارد و باقی خواهد ماند.»
دکتر شفیعی، یکی دیگر از حاضران در این مراسم که علاوه بر ارتباط هنری با مهرداد ذوالنور، ارتباط خانوادگی نیز با او داشت، ضمن عرض سلام و سوگواری اظهار کرد: «من باید صحبتی کنم که خیلی سخت است. نبود مهرداد همه را درگیر کرد. هر کسی که به هنر عشق و علاقه دارد، نمی‌تواند از مهرداد و کارهایش بگذرد. بر خودم لازم می‌دانم تسلیت محسن مخملباف را نیز خدمت شما عرض کنم. رفتن مهرداد نوع دیگری از رفتن‌هاست چراکه او از هنرمندان بود. او عشق بدون چشمداشت داشت و هیچکس از او دلخوری نداشت. او در میان ما هست چون عاشق بود. او در تمام نگاه‌های ما هست چون هنرمند بود.»
سیدجلال‌الدین کزازی ـ نویسنده، استاد دانشگاه و شاهنامه‌پژوه ـ از جمله حاضران در این مراسم بود. الهه خادمیان، مهدی قاسمی، روشن نوروزی، سهیل صمدیان، مریم ملک، نغمه مقصودلو، یلدا معیری، زهرا راد و حمید باباوند از دیگر حاضران در این مراسم بودند.
ذوالنور هنرمند متولد سال ۱۳۵۲ و از اعضای اولیه انجمن صنفی طراحان گرافیک بود و در اکثر بینال‌ها، رویدادها و بزرگداشت‌های انجمن نقش مؤثر و سازنده‌ای داشت. از سوابق کاری مرحوم ذوالنور می‌توان به مدیریت گالری‌های خانه هنرمندان ایران اشاره کرد. این هنرمند همچنین به واسطه عکاسی‌هایش در افغانستان نیز شهرت دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *