10:15

اتفاق مهمی که در پنجمین روز جشنواره صورت گرفت، آغاز نمایش فیلم‌های بخش بین‌الملل بود. در این روز، فیلم‌هایی از سوریه، مغولستان و یک فیلم محصول مشترک قطر، هند و فرانسه نمایش داده شد.
پنجمین روز چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در برج میلاد با فیلم «کت چرمی» آغاز شد. روزی که سانس ساعت ۱۶ آن تعطیل بود و نخستین نمایش فیلم نیز از ساعت ۱۹ آغاز می‌شد.
«کت چرمی» که اخبار بسیار خوبی طی روزهای اخیر از آن رسانه‌ای شده بود، با استقبال خوبی در برج میلاد همراه شد به‌طوری‌که بیشترین میزان مخاطب طی ۵ روز اخیر در برج میلاد رویت شد و به جز چند ردیف جلویی، تقریبا تمامی صندلی‌های برج میلاد پر بود و کمتر کسی در میانه فیلم، سالن را ترک کرد.
میزان تشویق‌ها در پایان اثر نیز نشان از رضایت مخاطبان داشت. بدون اغراق، شدت تشویق برای این فیلم، به‌مراتب بیشتر از تمام آثاری بود که طی روزهای اخیر در برج میلاد نمایش داده شده بود.
بعد از رفتن نیز فیلم دوم برج میلاد بود که اگرچه همان میزان جمعیت سانس نخست را به خود می‌دید اما برخی از مخاطبان، در اواسط فیلم، سالن را ترک کردند.
اتفاق مهمی که در پنجمین روز جشنواره صورت گرفت، آغاز نمایش فیلم‌های بخش بین‌الملل بود. در این روز، فیلم‌هایی از سوریه، مغولستان و یک فیلم محصول مشترک قطر، هند و فرانسه نمایش داده شد. بنابر تدابیر اتخاذشده، قرار است برنامه نمایش فیلم‌های این بخش، به‌صورت روزانه اعلام شود.
در پنجمین روز جشنواره فجر، کار آماده‌سازی غرفه‌های بخش بازار نیز در مراحل پایانی قرار گرفت تا فعالیت این بخش مهم نیز از ششمین روز جشنواره به شکلی رسمی آغاز شود. تعداد این غرفه‌ها به اندازه‌ای زیاد است که بیش از نیمی از ظرفیت لابی بزرگ سالن همایش‌های برج میلاد را به خود اختصاص داده است.
پنجمین روز برج میلاد، یک مهمان مهم نیز داشت. در عصر این روز، سیدمحمد حسینی؛ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به برج میلاد آمد و از بخش‌های مختلف جشنواره، بازدید به عمل آورد. در این بازدید، حبیب ایل‌بیگی، سیدمحمد حسینی را همراهی و توضیحات کافی را به وی منتقل می‌کرد.
یکی از ویژگی‌های برج میلاد، گعده‌های پایان شب است که در فضای باز سالن مرکز همایش‌ها صورت می‌گیرد. رسمی که از همان نخستین‌سالی که این مکان به‌عنوان کاخ جشنواره انتخاب شد، وجود داشت و در تمامی این سال‌ها نیز استمرار داشته است. پس از سانس آخر، جمعیت نسبتا زیادی در این فضای باز تجمع کرده و راجع به فیلم‌های روز و اخباری که از جشنواره مخابره شده، تبادل‌نظر می‌کنند.
پنجمین روز جشنواره، شلوغ‌ترین روز برج میلاد در ایام جشنواره امسال بوده است. البته قطعا روزهای آتی، از این روز نیز شلوغ‌تر خواهد شد چرا که مقر مهمانان خارجی و فعالان بخش بازار نیز در برج میلاد خواهد بود و بنابراین باید منتظر روزهای پرترددی در خانه جشنواره باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *