2:42

بانی‌فیلم: ژان پل بلموندو بازیگر تازه درگذشته سینمای فرانسه در فعالیت پنجاه ساله‌اش در سینما، در آثار متعدد و متنوعی بازی کرد. او برخلاف بسیاری از ستاره‌های سینما، بیشتر صحنه‌های اکشن فیلم‌هایش را خودش و بدون حضور بدلکار بازی می‌کرد.
بلموندو پس از کم‌رنگ شدن سینمای موج نو فرانسه و افول ساخت این گونه فیلم‌های هنری و متفاوت، در فیلم‌های حادثه‌ای حضوری فعال داشت.
این فیلم‌های عمدتا تجاری صرفا به دلیل حضور ژان پل بلموندو مورد رضایت تماشاگران قرار می‌گرفت.

برای تماشای ویدیو به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

ابنستاگرام

https://www.instagram.com/tv/CTiPRoEHKag/?utm_source=ig_web_copy_link

آپارات

https://aparat.com/v/YDwkh

سایت دویچه وله به مناسبت درگذشت این هنرمند فرانسه هشت فیلم بلموندو را انتخاب و برای هریک شرح کوتاهی نوشته که می‌خوانید:
ژان پل بلموندو از چهره‌های اصلی در فیلم‌های ماندگار و کلاسیک موج نوی سینمای فرانسه در سن ۸۸ سالگی درگذشت. بلموندو در بیش از ۸۰ فیلم ایفای نقش کرد. مروری کردیم بر بهترین فیلم‌های او:

۱) فیلم “حرفه‌ای” به کارگردانی ژان دسایی که موسیقی ماندگار آن را انیو موریکونه ساخته است.

۲) فیلم “پی‌رو خله” اثر ژان لوک گدار در آلمان با نام “ساعت یازده شب” شناخته شده است.

۳) فیلم “دردسرهای یک چینی در چین” به کارگردانی فیلیپ د بروکا و بر اساس رمان “دیوار چین” اثر ژول ورن ساخته شده است.

۴) در دهه ۳۰ میلادی در شهر مارسی فرانسه دو گانگستر با نام “زیفردی” (آلن دلون) و “کاپلا” (ژان پل بلموندو) نخست بر سر یک زن رقیب عشقی می‌شوند. این دو سپس با هم رفیق می‌شوند و با حذف گانگسترهای رقیب کنترل شهر را در دست می‌گیرند. فیلم “بورسالینو” در ژانر جنایی است.

۵) فیلم “ترس بر فراز شهر” داستان کارآگاهی جسور است که در پاریس به دنبال عامل قتل‌های زنجیره‌ای زنان است. فیلمی اکشن به کارگردانی ژاک ژورانویل که در تلویزیون ایران با نام “طوفان‌گر” به نمایش درآمده است.

۶) کارگردانی فیلم “تک تاز” را ژاک دوره برعهده داشته است.

۷) فیلم “کرکس‌ها” حکایت لژیونرهای فرانسوی در جنگ جهانی دوم در تونس است که وظیفه دارند شمش‌های طلا به ارزش شش میلیارد فرانک فرانسه را از یک بانک در القصور به مکانی امن منتقل کنند.

۸) کارگردان فیلم “صد و یک شب” به مناسبت تولد یکصد سالگی سینما، بزرگانی همچون پیکولی، ماسترویانی، دلون، ایستوود، الیزابت تایلور، ایزابل آجانی، جینا لولو بریجیدا، ژرار دوپاردیو، هریسون فورد و ژان پل بلموندو را مقابل دوربین قرار داده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *