14:38

برنامه رادیویی «عشق کتاب» که روزهای یکشنبه روی آنتن می‌رود، یکی از کتاب‌هایی که به قلم حمید جبلی نوشته شده را بررسی می‌کند.
به گزارش رسیده، برنامه رادیویی «عشق کتاب» در قالب آیتم‌های متنوع روزهای یکشنبه ساعت ۱۶:۳۰ از رادیو سلامت روی آنتن می‌رود. در برنامه روز یکشنبه (۱۹ دی ماه) به تهیه‌کنندگی سارا شریفی کتاب «پسر بچه ۶۰ ساله» نوشته حمید جبلی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این کتاب یادآور روزگار شیرین کودکی است.
جلد اول از مجموعه‌ «خاطرات پسر بچه شصت ساله» به قلم حمید جبلی ما را به دنیای کودکی‌اش که دوره‌ای است از تولد تا پیش‌دبستانی، خواهد برد.
«خاطرات پسر بچه شصت ساله» علاوه بر جنبه‌ نوستالژیکش، تصویری واقع‌گرایانه از مسائل و دغدغه‌های یک پسر بچه را ترسیم می‌کند و به همین دلیل است که مصیبت‌های او برای بزرگسالان کنونی، بامزه و مفرح جلوه کرده و خنده‌دار بودنش قابل درک است. مخاطب همچون بزرگسالان داخل قصه، به مشکلات کودکانه‌ او نگاه می‌کند و لبخندی از روی سادگی و عاطفه بر لبانش می‌نشیند. گاهی اوقات این خنده به بغض تبدیل می‌شود و مخاطب خود را همپای کودکی می‌بیند که هنوز به مدرسه نرفته و حمید جبلی اینقدر این روایت را ملموس ارائه می‌کند که گویی هرگز بزرگ نشده و همان پسر بچه باقی مانده است.
«خاطرات پسر بچه شصت ساله» نوشتاری از حمید جبلی» را در بردارد که طبق گفته‎ خودش در محدوده دانش و تجربه خودش آن را به رشته تحریر درآورده است. او هرگز پا را از این فراتر نمی‌گذارد و با وارد کردن کاراکتری از خارج، داستانش را مصنوعی نمی‌کند. چون معتقد وقتی آنها را نمی‌شناسد، باورپذیر به نظر نمی‌رسند. در خاطرات او، شخصیت ها نه کاملا سیاه هستند و نه کاملا سفید. با این حال، همه آنها اصیل و باورکردنی هستند و با ویژگی‌های مثبت و منفی خود، به دل خواننده جلد اول از کتاب «خاطرات پسر بچه شصت ساله» می‌نشینند.
برنامه «عشق کتاب» برای دوستداران کتاب روانه آنتن رادیو سلامت می‌شود و با هدف معرفی کتاب‌های حوزه روانشناسی و گپ و گفت با نویسندگان، مترجمان و اهل کتاب و قلم با هدف ترویج کتابخوانی پخش می‌شود.
دکتر حامدرضا مهتدی مجری کارشناس این برنامه است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *