14:02

ملاله یوسف زای از فیلم «جوی‌لند» که به عنوان نماینده پاکستان در اسکار بین‌المللی معرفی شده است، حمایت کرد.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، پس از نخستین نمایش فیلم «جوی‌لند» ساخته سایم صدیق که در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد، این فیلم جوایز مختلفی از جشنواره‌های جهانی دریافت کرده و حالا به دریافت اسکار بین‌المللی چشم دارد.
داستان «جوی‌لند» ‌در لاهور پاکستان رخ می‌دهد و شخصیت اصلی آن حیدر، کوچک‌ترین پسر خانواده پدرسالار رعناست. در حالی که این خانواده در آرزوی تولد یک نوزاد پسر هستند، حیدر مخفیانه به یک تئاتر رقص می‌پیوندد و با رقصنده‌ای آشنا می‌شود. اما این تنها راز خانواده رعنا نیست و چیزهای دیگری برای روشن شدن وجود دارد.
اکنون ملاله یوسف زای فعال اجتماعی و برنده جایزه نوبل، پس از اینکه از موفقیت فیلم به عنوان اولین فیلم پاکستانی که در بخش رسمی جشنواره کن به نمایش درآمد مطلع شد، پس از تماشای آن به عنوان تهیه کننده اجرایی نام خود را به فیلم داد و آن را به عنوان نخستین پروژه کمپانی تولید فیلم و برنامه‌های تلویزیون کمپانی خودش «اکستراکوریکولار پروداکشنز» معرفی کرده است.
یوسف زای گفته هدفش این بوده که به ماجراهایی که کنار گذاشته می‌شوند فرصت بیشتری برای شنیده شدن بدهد. وی شروع کارش در این زمینه با «جوی‌لند» را لذت‌بخش خواند و گفت این فیلم پاکستانی است و کارگردان، نویسنده و بازیگرانش هم پاکستانی هستند و حالا من هم یک تهیه‌کننده اجرایی پاکستانی هستم.
وی موضوع این فیلم را آشنا برای همه مردم جهان خواند و گفت پویایی خانواده و رابطه بین والدین و فرزندان، همیشه در سراسر جهان موضوع مهمی است.
وی افزود: ناامیدی از والدین و روابط هم در این فیلم به زیبایی مورد توجه قرار گرفته و احترام به هویت و کرامت و احترام در خانه و جامعه در این فیلم اهمیت دارد.
یوسف زای سایم صادق سازنده فیلم را اولین بار با اکران فیلم در جشنواره فیلم لندن دید و با وی آشنا شد.
ملاله یوسف زای با حمایت خود از این فیلم آن را شایسته دریافت اسکار خواند و گفت هر کاری که در توان داشته باشد انجام می‌دهد تا از این فیلم حمایت و آن را به جمعیت وسیع‌تری معرفی کند.
«جوی‌لند» که اولین بار دیروز در جشنواره موسسه فیلم آمریکا نمایش داده شد، جایزه ویژه هیات داوران را در بخش نوعی نگاه جشنواره کن امسال کسب کرده و در جشنواره تورنتو هم نمایش داده شده است.
این فیلم ۱۸ نوامبر در پاکستان اکران می‌شود و فرانسه، بریتانیا و ایرلند دیگر مناطقی هستند که فیلم را برای اکران خریده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *