14:40

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف واحیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در سفر به استان لرستان، ضمن بازدید از بناهای تاریخی شهرستان بروجرد و خرم آباد، بر حمایت از احیاء و بهره برداری از مواریث فرهنگی تاریخی استان و همچنین فعالان صنایع دستی و بافندگان تاکید کرد.
به گزارش رسیده، مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء با اشاره به اینکه این صندوق به استناد بند ز ماده 114 قانون چهارم توسعه در سال 84 به منظور واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی به منظور احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی تشکیل شد.هادی میرزائی ادامه داد: هدف از تشکیل صندو توسعه و احیا، تعیین و اعطای کاربری بناهای تاریخی اعم از دولتی و خصوصی می باشد.
او با تاکید بر حمایت از احیاء و بهره برداری از مواریث فرهنگی تاریخی استان لرستان گفت: امیدواریم بتوانیم زمینه اعطای کاربری و بهره برداری خردمدانه از بناهای تاریخی و فرهنگی را با استفاده از ظرفیت هایی که در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان وجود دارد عملیاتی کنیم.
میرزائی با بیان این مطلب که در سال 96 به استناد ماده 8 قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالین صنایع دستی، ماموریت حمايت، توسعه و ترويج صنايع دستي و تشويق و تكريم هنرمندان، پيشكسوتان و فعالان بخش صنايع دستي و فرش دستباف به وظایف صندو اضافه شد تصریح کرد: امیدواریم اساسنامه جدید صندوق توسعه و احیاء که در هیات وزیران به تصویب رسیده است، به تایید شورای نگهبان برسد تا بتوانیم در ماه های آینده با همکاری همه نهادهای ذی ربط عملیات اجرایی حمایتی را محقق کنیم.
گفتنی است مدیرعامل صندوق توسعه و احیا که 26 شهریور به استان لرستان سفر کرده بود از بناهای تاریخی خانه افتخار الاسلام، مغیث الاسلام، خانه مصری، خانه ابوالقاسمی، مدرسه حجتیه، خانه مستجاب الدعوه، حمام گپ، خانه کشفی، قلعه فلک الافلاک و … بازدید کرد. همچنین در نشستی مشترک با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، درباره راهکارهای تسریع در واگذاری، احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی با مشارکت بخش خصوصی گفت و گو و تبادل نظر شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *