فرزند باستانی پاریزی خبر داد؛

16:06

فرزند مرحوم محمد ابراهیم باستانی پاریزی گفت: کارهای فرهنگی همواره نیاز به پشتیبانی دارد و خانواده باستانی پاریزی همواره حامی معنوی این رویداد هستند.
به گزارش ایرنا، دومین دوره جایزه آینه‌دار دوران همزمان با سالروز تولد محمدابراهیم باستانی پاریزی با رونمایی از پوستر این رویداد در باغ نگارستان برگزار شد.
در این مراسم محمد جواد جامه بزرگی، رییس اداره موزه‌ها و فضاهای فرهنگی دانشگاه تهران، اظهار داشت: زنده یاد محمد ابراهیم باستانی پاریزی انسان بسیار بزرگی بود و حق بزرگی بر گردن دانشگاه تهران دارد؛ اگر همت و خدمات او، مرحوم روح الامینی و حسن حبیبی نبود، امروز مجموعه باغ نگارستان وجود نداشت و به پارکینگ تبدیل شده بود.
همچنین حمید باستانی پاریزی، پسر مرحوم باستانی پاریزی به نمایندگی از خانواده گفت: جایزه آینه دار به همت عباس دعایی، یکی از اتفاقات خوبی است که در سال های اخیر رقم خورد و آثار بزرگان ادب را به زبان هنر بازتاب می دهد.
وی با بیان این مطلب که کارهای فرهنگی همواره نیاز به پشتیبانی دارد، تاکید کرد: خانواده باستانی پاریزی همواره حامی معنوی این رویداد هستند.
باستانی پاریزی ادامه داد: در دورانی زندگی می کنیم که جوان ها با کتاب سر و کار کمی دارند و برگزاری رویدادهایی از این دست کمک می کند به مطالعه و خواندن کتاب علاقه مند شوند. قدر بزرگان را بدانیم تا شاهد بالندگی فرهنگ و هنر و انتقال تجربیات بزرگان به نسل های بعد باشیم.
باستانی خاطرنشان کرد: در هفت سالی که از درگذشت پدرم می گذرد، ۴۶ عنوان از کتاب های او تجدید چاپ شد و با اینکه تیراژ کتاب ها دیگر مثل گذشته نیست اما این موضوع جای شادمانی دارد.

عکس از آرشیو بانی‌فیلم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *