11:59

جهانگیر الماسی بازیگر پیشکسوت به همراه یکی از ورزشکاران دوچرخه سوار که دستی بر طبیعت و ایرانگردی دارد در دومین قسمت از برنامه «شب نشینی» به بیان چند تجربه از فعالیتشان پرداختند.
به گزارش مهر، دومین قسمت از برنامه تلویزیونی «شب نشینی» شبکه جهانی جام جم میزبان جهانگیر الماسی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و مهدی گوهری دوچرخه سوار طبیعت گرد بود.

راستی آزمایی یک شعار اجتماعی در شهر به روایت یک بازیگر
جهانگیر الماسی بازیگر با سابقه تئاتر و سینما در این برنامه که اجرای آن بر عهده محمد سلوکی است، ضمن اشاره به دوران ابتلایش به بیماری کووید ۱۹ گفت: من در دوران کرونا داروهای سنتی و مدرن را باهم می خوردم و بسیار رعایت می کردم و حالا هم هر دو دز واکسن را تزریق کرده ام. اما باید بگویم که کرونا خیلی تلخ است اما تجربیات امروزمان به نفع آینده خواهد بود. به هر حال ما انتظار نداشتیم که در حادثه ای تلخ و اذیت کننده افرادی پیدا شوند که فقط به منافع فردی خود فکر کنند. زمانی که همه ماسک ها را گران کردند برخی از بازاریان و مردم و اهل قلم ضد تبلیغ کردند و مردم با چنین افرادی قهر کردند و بعد این حرکت باعث شد اقلام مورد نیاز برای مقابله با کرونا در دسترس مردم قرار بگیرد.
وی افزود: باید درباره جامعه بزرگترمان احساس مسئولیت کنیم و بدانیم که جامعه فردی ما متاثر از جامعه شخصی ما است و سلامت جامعه ما نیز تحت تاثیر مستقیم سلامت فردی ما قرار دارد. شهرما خانه ما شعار واقعی است باید مراقب اطراف خودمان باشیم و به یکدیگر محبت کنیم. کرونا به ما آموخت که عمرها بسیار کوتاهتر از آن چیزی است که فکر می کنیم و کفن ها هم جیب ندارند.
الماسی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نحوه زندگی اش در روزهای کرونایی بیان کرد: روزانه ۵ ساعت و نیم مطالعه می کنم هنگام صبحانه، ناهار و شام. برنامه مطالعاتی دارم. کتاب خواندن را از پدرم به یادگار دارم.
این بازیگر پیشکسوت در این گفتگوی تلویزیونی ضمن اشاره به برخی از تجربه هایش در عرصه بازیگری گفت: درباره بازیگری هم لازم است نکته ای را بگویم. اینکخ حضور با بازیگری فرق دارد. وقتی کسی صرفا در عرصه بازی حضور می یابد دیگر عمق یابی شخصیت را اعمال نکرده و چیزی که خودش هست را ارائه کرده است این در حالی است که بازیگری صرفا حضور داشتن نیست بلکه بازیگری این است که بتوانی چیزی که خودت نیستی را بازی کنی و از پس آن بر بیایی.

شرایط ورود برای توریست های دوچرخه سوار
مهدی گوهری دوچرخه سوار طبیعت گرد و ایرانگرد که طی ماه های اخیر نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر در کشور دوچرخه سواری کرده هم در این برنامه گفت: من از ۱۴ سال پیش به خاطر علاقه ام به طبیعت کوهنوردی را شروع کردم. آن موقع دوچرخه را به عنوان یک مهارت و وسیله برای کوهنوردی و تمرین استفاده می کردم اما حالا بسیاری از مناطق را باهم رفته ایم. بسیاری از کوه ها و دره های تهران را با دوچرخه گشته ام. البته شغل اصلی من خبرنگاری در حوزه محیط زیست بوده که از دوچرخه سواری به عنوان یک ابزار تفریحی استفاده می کنم.
وی که در حادثه اخیر اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست نیز حضور داشته، در این برنامه ضمن عرض تسلیت به خانواده خبرنگاران جان باخته این حادثه بیان کرد: هنوز وضعیت جسمانی ام به دلیل آن حادثه به حالت عادی برنگشته است.
گوهری در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: محیط زیست یک موضوع فانتزی نیست بلکه محل زندگی ما است و نبود آن تداوم حیات را غیر ممکن می کند. هرکس باید به نوبه خود حفظ محیط زیست را جدی بگیرد. هر کدام از ما می توانیم گامی کوچک برداریم. مثلا من در حمل و نقل شهری هم از دوچرخه استفاده می کنم. اینکه در تهران و شهرهای بزرگ وضعیت دوچرخه سواری در حال ترویج است اتفاقی خوب است و امیدواریم مسئولان بیشتری را سوار بر دوچرخه ببینیم.
این فعال حوزه محیط زیست درباره تجربه های مرتبط با دوچرخه سواری در طبیعت هم گفت: دوچرخه من مخصوص سفر در کوهستان است به همین دلیل سعی می کنیم به سبک ترین حالت از آن استفاده کنیم تا در ارتفاع ها به مشکل نخوریم و در نتیجه دوچرخه من جک نگهدارنده ندارد تا از وزن آن کاسته شود. نکته دیگر اینکه اگر بخواهیم توریست های دوچرخه سوار را وارد ایران کنیم در کشور بستر خوبی وجود دارد چون مردم برخورد بدی با دوچرخه سواران ندارند و واکنششان نسبت به این افراد خوب است. این موضوع می تواند به خوبی مسیر را برای گسترش سفر توریست های خارجی به ایران باز کند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برخی تجربه های خود در عرصه طبیعت گردی و دوچرخه سواری افزود: در بسیاری از سفرها ما مسیر را طی می کنیم و در مقصد به تفریح می پردازیم اما در دوچرخه سواری ما یاد میگیریم از سفر لذت ببریم و این دیدگاهی نو را در زندگی ایجاد می کند؛ دیدگاهی که به ما می آموزد گاهی نباید بر روی هدف ها متمرکز شد بلکه باید از مسیر زندگی لذت برد.
برنامه «شب نشینی» به تهیه کنندگی کاوه امیرجاوید و با اجرای محمد سلوکی از دوشنبه تا جمعه هر شب ساعت ۲۳:۳۰ روی آنتن زنده شبکه بین المللی جام جم می رود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *