16:42

فیلم کوتاه «عاشق و دریا» به نویسندگی و کارگردانی علی مؤذن و فیلم کوتاه «خورشیدگرفتگی» به بخش مسابقه جشنواره «شو می شورتز» راه یافتند.
به گزارش ایرنا، فیلم کوتاه عاشق و دریا به نویسندگی و کارگردانی علی مؤذن و فیلم کوتاه خورشید گرفتگی به کارگردانی رها امیرفضلی و علیرضا قاسمی به بخش مسابقه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «شو می شورتز» نیوزیلند راه یافتند.
جشنواره بین‌المللی فیلم شو می شورتز نیوزلند از ۹ تا ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰ مصادف با ١ تا ٢١ اکتبر ۲۰۲۱ به صورت نیمه حضوری در نیوزیلند برگزار می‌شود. در این دوره جشنواره، ٧۵ فیلم از ۲۲ کشور جهان، در مجموع بخش‌ها پذیرفته شده‌اند. این جشنواره مورد تأیید آکادمی اسکار است و بهترین فیلم کوتاه بخش بین‌الملل آن به اسکار معرفی خواهد شد.
در خلاصه داستان فیلم کوتاه «عاشق و دریا» که حال و هوایی عاشقانه دارد و در مقطع زمانی پیش از انقلاب روایت می‌شود، آمده است: «این آخرین ملاقات ایرج و لیلاست..»
ابراهیم عزیزی و سها نیاستی بازیگران فیلم کوتاه عاشق و دریا هستند.
در خلاصه داستان خورشیدگرفتگی هم آمده است: کمی پیش از کامل شدن خورشیدگرفتگی واقعیت زندگی ساقی دست‌خوش تغییر می‌شود.
خورشید چراغی‌پور، پانیذ اسماعیلی، آنیتا باقری، فراز مدیری و پیمان نعیمی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.
این نهمین حضور بین‌المللی خورشیدگرفتگی به شمار می‌آید. این فیلم محصول مشترک کمپانی ایرانی ضلع ششم و کمپانی فرانسوی ستاره سفید بوده و پخش بین‌المللی آن بر عهده کمپانی مانیفست است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *