10:06

«اسپاتیفای» که یکی از بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های پخش برخط موسیقی است، با خرید یک کمپانی فعال در حوزه توزیع کتاب‌های صوتی فعالیت‌های خود را در این بخش گسترش داد.
به گزارش ایرنا به نقل از مجله بوک‌سلر، شرکت اسپاتیفای بهمن گذشته با انتشار نسخه صوتی ۹ اثر کلاسیک پا به عرصه پررونق کتاب‌های صوتی گذاشت. این غول دیجیتال حالا در مسیر سلطه بر این بازار، کمپانی فاینداِوِی/Findaway را خریداری کرده است. این کمپانی که دفتر آن در اوهایوی آمریکا قرار دارد در حوزه ارائه خدمات و توزیع کتاب های صوتی فعالیت داشته، با ناشران این نوع کتاب ها از جمله اودیبل، اپل ای بوکز و استوری‌تل سوئد همکاری دارد و صاحب یک نرم‌افزار خودانتشاری کتاب های صوتی به نام وویسز (Voices) است.
اسپاتیفای که از غول‌های پخش برخط موسیقی و محتوای صوتی‌ است، پنجشنبه، ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) از خرید کمپانی فاینداوی خبر داد اما به جزئیات و بندهای این معامله اشاره‌ای نکرد. این قرارداد در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۱ و پس از بررسی و تایید نظارتی، نهایی خواهد شد.
گوستاو سودراستروم (Gustav Söderström)، کارمند ارشد بخش تحقیقات و توسعه اسپاتیفای، در این باره گفت: هدف اسپاتیفای این است که به مقصد نهایی شنوندگان و تولیدکنندگان کتاب های صوتی تبدیل شود. خرید فاینداوی عرض اندام اسپاتیفای در حوزه کتاب های صوتی را تسریع کرده و به ما کمک می‌کند سریع‌تر به هدفی که داریم برسیم.
وی افزود: از ادغام تیم درجه یک فایداوی و فهرست قدرتمند کتابهای صوتی آن با تخصص اسپاتیفای برای ایجاد انقلاب در حوزه کتابهای صوتی هیجان زده‌ایم. انقلاب و تحول درست همان کاری است که در حوزه موسیقی و پادکست هم انجام دادیم.
مجموع کاربران فعال ماهانه اسپاتیفای در سه ماه گذشته با ۱۹ درصد افزایش به ۳۸۱ میلیون نفر رسیده و درآمد این شرکت به ۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار یورو. این پلتفرم پخش برخط موسیقی در سال ۲۰۱۹ با خرید انکور (Anchor) و گیملت (Gimlet) پا به عرصه پخش پادکست نیز گذاشت. پیش‌بینی می‌شود این کمپانی تا پایان سال جاری میلادی جای اپل را به عنوان بزرگترین عرضه کننده پادکست در جهان بگیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *