12:17

از «تیتان» گرفته تا «بندتا»، فهرست اصلی فیلم‌های حاضر در پنجاه‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم نیویورک با فهرست جشنواره کن ۲۰۲۱ اشتراکات فراوانی دارد.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، جشنواره بین‌المللی فیلم نیویورک در حالی فهرست کامل فیلم‌های پنجاه‌ونهمین دوره خود را اعلام کرد که بیشتر فیلم‌های حاضر در این فهرست در جشنواره کن ۲۰۲۱ نیز به نمایش درآمدند و خوش درخشیدند. از جمله فیلم‌های مشترک جشنواره نیویورک و فستیوال کن می‌توان به فیلم تیتان ساخته جولیا دوکرنا که نخل طلای کن را برد، جاده خاکی به کارگردانی پناه پناهی، بندتا از پل ورهوفن، زانوی احد ساخته نداو لاپید، مموریا از آپیچاتپونگ ویراستاکول، ماشینم را بران از ریوسوکی هاماگوچی و بدترین آدم دنیا به کارگردانی یواخیم تریر اشاره کرد.
قدرت سگ از جین کمپیون، فرار از یوناس پوهر راسموسن، ۵۴ سال اول از آوی موگربی و جزیره برگمان ساخته میا هانسن-لووه از دیگر اعضای فهرست ۳۲ فیلم منتخب جشنواره امسال نیویورک هستند.
دنیس لیم (Dennis Lim) سرپرست برنامه‌ریزی و رئیس کمیته انتخاب فیلم جشنواره نیویورک در خصوص تنوع فیلم‌های دوره آتی از این رویداد سینمایی گفت: فیلم‌های حاضر در فهرست اصلی امسال در کنار هم یادآور پتانسیل‌های جهان ساز سینما هستند. این فیلم‌ها راه‌های جدیدی برای دیدن، احساس کردن و فکر کردن به روی ما باز کرده و فارغ از این که به بلاتکلیفی و شرایط نامعلوم کنونی اشاره دارند یا نه، به ما در درک زمانه‌مان کمک می‌کنند. تنوع صداها، سبک‌ها، ایده‌ها و تصاویر این فهرست که در کنار فیلمسازان آشنا نام‌های جدید را هم شامل می‌شود، مرا شگفت زده کرده است و مشتاقانه منتظرم بار دیگر از تماشاچیان در سینماها استقبال کنم تا تماشای این فیلم‌ها را به صورت زنده و جمعی تجربه کنند.
پنجاه و نهمین جشنواره فیلم نیویورک به صورت حضوری و به شرط ارائه گواهی واکسیناسیون از سوی تمام کارکنان، فیلمسازان و تماشاچیان برگزار خواهد شد. این فستیوال معتبر سینمایی از روز ۲۴ سپتامبر (۲ مهر ۱۴۰۰) با نمایش فیلم تراژدی مکبث به کارگردانی جوئل کوئن و بازی فرانسیس مک دورمند و دنزل واشینگتن افتتاح می‌شود و در روز ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) با نمایش فیلم مادران موازی ساخته پدرو آلمودوار به کار خود خاتمه می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *