19:52

اثر نقاشی‌ که بنکسی با الهام از تابلوی «گل‌های آفتابگردان» ونسان ونگوگ کشیده، در نیویورک حراج می‎‌شود.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه نشنال، نقاشی گل‌های آفتابگردان از پمپ بنزین اثر بنکسی که متعلق به یک طراح لباس انگلیسی به نام پُل اسمیت، است و با الهام از تابلوی گل‌های آفتابگردان ونسان ونگوگ کشیده شده به ارزش تخمینی ۱۲ تا ۱۸ میلیون دلار در حراجی کریستیز در نیویورک به فروش گذاشته خواهد شد.
در این نقاشی که در سال ۲۰۰۵ کشیده شده، چند گل پژمرده با گلبرگ‌های فروریخته جایگزین گل‌های شاداب نقاشی ونگوگ شده‌اند. گل‌های آفتابگردان از پمپ بنزین پیش از فروش در نیویورک در لس آنجلس و هنگ کنگ به نمایش گذاشته می‌شود.
اسمیت می‌گوید: چیزی که در ابتدا مرا به کار بنکسی جذب کرد، اعتماد به نفس و شفافیت وی در انتقال یک مطلب به همان شکلی که هست بود. تحت تاثیر نگرش او درباره آنچه در جهان می‌گذرد قرار گرفتم. اظهارنظرهای سیاسی وی کاملا بجا، ژرف و شجاعانه هستند و به روشی مدرن منتقل می‌شوند.
وی ادامه داد: خوشحال بودم شانس آن را داشتم یکی از آثارش را صاحب شوم. گل آفتابگردان هم به خودی خود یک روش منحصربه فرد برای فکرکردن درباره امور را ارائه می‌دهد.
کاترین آرنولد، مدیر بخش هنر پساجنگ و معاصر اروپا در حراج کریستیز می‎‌گوید: به دنبال رکوردشکنی نقاشی رنگ روغن تغییردهنده بازی در ماه مارس، مفتخریم این نوامبر نقاشی گل‌های آفتاب گردان از پمپ بنزین را از بنکسی برای حراج عرضه کنیم.
وی افزود: این نقاشی یکی از آثار برجسته در کارنامه بنکسی است که نه تنها استعداد وی به عنوان یک نقاش را نشان می‌دهد بلکه شاهدی بر طنز تلخی است که وی به معضلات جهانی پیوند می‌زند.
آرنولد خاطرنشان کرد: در این تابلو کمدی گل‌های پژمرده‌ای که از یک پمپ بنزین خریداری شده‌اند ابزاری می‌شود برای برجسته کردن رابطه ما با هنر و محیط زیست. بنکسی به ما یادآوری می‌کند که هر دو این موارد گذرا و ناپایدار هستند.
نقاشی گل‌های آفتابگردان از پمپ بنزین نهم نوامبر (۱۸ آبان ۱۴۰۰) به مزایده گذاشته خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *