13:05

بانی‌فیلم: حراج کردن وسایل شخصی آدم‌های مشهور در همه کشورها مورد توجه علاقمندان قرار دارد. دارایی شخصی نویسندگان، هنرمندان، سیاستمداران و حتی جنایتکاران هم در فهرست حراج توسط موسسات برگزاری حراج قرار دارد.
در جدیدترین مورد این دست از حراجی‌ها، فروش وسایل جنایتکار معروف آمریکایی آل‌کاپون قرار دارد!
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از سایت فوربز، اقلام شخصی آل کاپون، رئیس سازمان جنایی در دوران ممنوعیت در دهه‌های سی و چهل آمریکا حراج شد، شخصی که او را «دشمن عمومی شماره یک» می‌شناختند.


در حراج خصوصی ویترلز که روز جمعه در ساکرامنتو برگزار شد، وسایل آل‌کاپون از جمله اسلحه مورد علاقه‌اش شامل جواهرات و میراث خانوادگی او به بیش از 3.1 میلیون دلار فروخته شد.
طبق اعلام حراجی ویترلز، گرانترین وسیله‌ای که در این حراجی به فروش رفت یک کلت نیمه اتوماتیک کالیبر ۴۵ که اسلحه مورد علاقه کاپون بود که به قیمت ۱.۰۴۰.۶۰۰ دلار به فروش رفت.

این حراجی شامل قطعات و لوازم لوکس کاپون هم بود، مانند ساعت جیبی پلاتینی و الماسی «پی‌تک فیلیپ»، یک سنجاق الماس نشان، یک مروارید و یاقوت کبود و همچنین یک جلد کبریت طلای سفید و الماس.
در این حراجی نامه‌ای هم از کاپون به تنها فرزندش سانی نوشته بود به قیمت ۵۶،۷۰۰ دلار فروخته شد. کاپون این نامه را در حالی که در آلکاتراز زندانی بود نوشت.


یکی دیگر از وسایل حراجی خانواده کاپون که مورد قابل توجه قرار گرفت آخرین عکسی است که از آل‌کاپون در سال ۱۹۴۶ یک ماه قبل از مرگش گرفته شده و او را در کنار همسرش مای و نوه‌هایشان نشان می دهد. این عکس تقریباً ۲۰۰۰۰ دلار فروخته شد.
ده ها عکس دیگر و فیلم‌های خانوادگی کاپون هم در حراجی ویترلز فروخته شد که در برخی از این عکس‌ها همکاران جنایی کاپون مانند لوکی لوسیانو ، رئیس سازمان جنایتکار نیویورک و دیگر اعضای مشکوک به اوباش حضور داشتند.
حراجی ویترلز اعلام کرده که این اقلام و وسایل از طریق آل‌کاپون و همسرش به پسرشان سانی و سپس به دختران سانی در کالیفرنیا منتقل شد.
در مورد آل‌کاپون بد نیست بدانید به دلیل علائمی که در سمت چپ صورتش در اثر حمله به او ایجاد شده بود به عنوان «صورت زخمی» نیز شناخته می‌شد. کاپون فعالیت جرایم سازمان یافته‌اش را با حضور در گروه‌های خیابانی کوچک در زادگاهش نیویورک آغاز کرد.
او سپس با افزایش اقدامات گنگستری، به شیکاگو رفت تا به عنوان دست راست جانی توریو در یک سندیکای جنایتکاری سازمان یافته که بیشتر اعضایش را ایتالیایی-آمریکایی‌ها تشکیل می‌دادند، خدمت کند.
کاپون در سال‌های بعد رئیس خانواده جنایتکار شیکاگو شد. گفته می‌شود او در برنامه ریزی قتل‌عام ولنتاین نقش داشته است ، زمانی که در سال 1929 هفت مرد مرتبط با گروه رقیب «گنگسترهای شمال» که اکثرا ایرلندی-آمریکایی بودند. در روز روشن کشته شدند. این کشتار توجه کاپون و جنایت سازماندهی شده را در سراسر ساحل شرقی جلب کرد.
در سال ۱۹۳۱ کاپون به دلیل فرار مالیاتی به یازده سال زندان محکوم شد ، اما به دلیل وضعیت بد سلامتی‌اش تنها هشت سال از محکومیتش را در زندان گذراند.
آل‌کاپون در سال ۱۹۴۷ در سن ۴۸سالگی در عمارت پالم اسپرینگز درگذشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *