18:56

یک مجموعه خصوصی شامل حدود هزار اثر هنری در سبک اکسپرسیونیسم آلمانی در مونیخ چکش می‌خورد.
به گزارش ایرنا از روزنامه هنر چاپ لندن، این مجموعه طی چهار سال آینده توسط حراج‌خانه کترر (Ketterer) در مونیخ حراج خواهد شد و درآمد حاصل از آن به سه موسسه خیریه اهدا می‌شود.
هرمان گرلینگر ۹۰ ساله از دهه ۱۹۵۰ شروع به جمع‌آوری آثار هنرمندان گروه بروکه کرد و مجموعه او امروز یکی از بزرگترین مجموعه‌های جهان در نوع خودش است. از آثار موجود در این مجموعه می‌توان به چند نقاشی‌، طراحی، نقاشی با آبرنگ، حکاکی روی چوب، سنگ‌ تراش خورده و مجسمه اشاره کرد. تمرکز این مجموعه روی آثار بنیان‌گذاران گروه بروکه یعنی اریش هکل، ارنست لودویگ کرشنر، کارل اشمیت روتلاف و فریتز بلیل است و آثار ابتدایی و متاخر آنها را شامل می‌شود. از جمله مهمترین آثار موجود در این مجموعه می‌توان به نقاشی دختر آبی در آفتاب (blue girl in the sun) از کرشنر اشاره کرد.
گروه بروکه گروهی از نقاشان و چاپگران آلمانی بودند که از سال ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۳ فعالیت می‌کردند و در این مدت نقشی محوری در گسترش اکسپرسیونیسم داشتند.
در سی سال گذشته آثار موجود در مجموعه گرلینگر به صورت قرضی به سه موزه مختلف امانت داده شدند. گرلینگر در یک بیانیه مطبوعاتی درباره حراج مجموعه‌اش گفت: زمان آن رسیده که این آثار در اختیار نسل بعد از مجموعه‌داران قرار گیرد. اگر نسل جدید با این آثار زندگی کند، رویکرد خود را به هنرمندان گروه بروکه و هنر آنها پیدا خواهد کرد.
حراج‌خانه کترر پیش‌بینی کرده است این مجموعه ده‌ها میلیون دلار فروش کند. اولین بخش از این مجموعه در ماه ژوئن (تیر- مرداد ۱۴۰۱) به فروش گذاشته خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *