17:31

حامد سلیمان‌زاده منتقد، پژوهشگر، مدرس بین‌المللی و فیلمساز ایرانی به عنوان یکی از داوران هشتادمین دوره مراسم جوایز «گلدن گلوب» 2023 در کشور آمریکا انتخاب شد.
به گزارش رسیده، حامد سلیمان‌زاده» که پیش از این، داوری جشنواره‌های معتبر و مهم سینمای جهان از جمله؛ کن فرانسه، برلین آلمان، گوتنبرگ سوئد، اُبرهاوزن آلمان، استانبول ترکیه و … را در پرونده هنری خود دارد، اولین ایرانی در طول ادوار برگزاری مراسم سینمایی و تلویزیونی معتبر جوایز «گلدن گلوب» Golden Globe Awards یکی از معتبرترین رویدادهای اهدای جوایز فیلم و تلویزیون در آمریکا به شمار می‌رود؛ که به عنوان رأی‌دهنده در بخش سینما حضور دارد.
این دعوت از سمت انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (Hollywood Foriegn Press Asssociation) صورت گرفته است که وظیفه برگزاری مراسم گلدن گلوب در لس آنجلس آمریکا را بر عهده دارد و هشتادمین دوره آن قرار است در ماه ژانویه سال 2023 در منطقه بورلی هیلز در شهر لس آنجلس در کشور آمریکا برگزار شود.
انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) یک سازمان غیرانتفاعی متشکل از روزنامه‌نگاران و عکاسانی است که از فعالیت‌های تلویزیونی و سینمایی ایالات متحده آمریکا برای رسانه‌های دیداری و نوشتاری گزارش می‌دهند. این انجمن حدود 105 عضو از 55 کشور جهان دارد و امسال با تغییرات جدید بیش از 100 نفر منتقد و روزنامه‌نگار دیگر از کشورهای مختلف جهان را به عنوان رأی‌دهنده مراسم گلدن گلوب دعوت کرده است.
حامد سلیمان‌زاده هم اکنون ساکن شهر برلین آلمان است و به عنوان پژوهشگر و مدرس در زمینه فیلم و فلسفه با دانشگاه هنرهای برلین (UdK) همکاری دارد.
عکس از سامان ابوطالبی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *