18:20

جایزه کارگردان سال سی‌وسومین جشنواره فیلم پالم اسپرینگز برای ساخت فیلم «قدرت سگ» به «جین کمپیون» اهدا می‌شود.
به گزارش ایرنا به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز که ۶ ژانویه (۱۶ دی) در قالب یک رویداد حضوری برگزار می‌شود، جایزه بهترین کارگردان سال خود را برای ساخت فیلم قدرت سگ به جین کمپیون، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده اهل نیوزیلند اهدا می‌کند.
هارولد ماتزنر، رئیس جشنواره فیلم پالم اسپرینگز در توضیح این انتخاب گفت: جین کمپیون در فیلم جدید خود، قدرت سگ، یک بار دیگر شاهکاری سینمایی خلق کرده است. این درام روانشناختی با بازی درخشان تیمی از بازیگران به رهبری بندیکت کامبربچ، در پس زمینه‌ای وسترن، به رمان توماس سَوِج (به همین نام) جان می‌بخشد.
فیلم قدرت سگ داستان یک دامدار کاریزماتیک به نام فیل بربانک (بندیکت کامبربچ) را دنبال می‌کند که پس از آن که برادرش همسر جدید (کریستین دانست) و پسر جوانش را با خود به مزرعه می‌آورد، با آنها دچار تنش می‌شود. این فیلم توسط کمپیون نوشته و کارگردانی شده است؛ کارگردانی که شیر نقره‌ای جشنواره ونیز را برای کارگردانی در کارنامه دارد. از دیگر فیلم‌های معروف این کارگردان ۶۷ ساله می‌توان به پیانو (۱۹۹۳)، فرشته‌ای سر میز من (۱۹۹۰)، پرتره یک بانو (۱۹۹۶)، دود مقدس (۱۹۹۹)، بالای دریاچه (۲۰۱۳) و ستاره فروزان (۲۰۰۹) اشاره کرد.
مشهورترین دریافت‌کنندگان جایزه بهترین کارگردان جشنواره پالم اسپرینگز عبارتند از استیو مک‌کوئین، کوئنتین تارانتینو و کلویی ژائو.
علاوه بر کمپیون، پنه‌لوپه کروز بازیگر معروف اسپانیایی برای بازی در فیلم مادران موازی جایزه ستاره بین الملل این جشنواره را دریافت می‌کند و کریستین استوارت برای بازی در نقش پرنسس دایانا در فیلم اسپنسر جایزه اسپاتلایت این رویداد سینمایی را دریافت خواهد کرد. در جدیدترین مورد اعلام شد جسیکا چستین برای بازی در فیلم زندگینامه‌ای چشمان تامی فی برنده جایزه دستاورد نخل صحرای این جشنواره خواهد شد. دیگر برندگان جوایز این جشنواره در روزهای آتی اعلام می‌شود.
سی و سومین جشنواره فیلم پالم اسپرینگز از ۶ تا ۱۷ ژانویه (۱۶ تا ۲۷ دی ۱۴۰۰) در پالم اسپرینگز ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *