9:48

بانی‌فیلم: فروش حیرت‌آور دومین قسمت از «آواتار» نام جیمز کامرون را در صدر فیلمسازان پولساز به ثبت رساند.
«تایتانیک»، «آواتار» و «آواتار: راه آب» سه فیلم این کارگردان است که در جدول ده فیلم پرفروش سینمای جهان قرار گرفته است.
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از now this news اکنون سه فیلم از هفت فیلم پرفروش تاریخ سینما از ساخته‌های کامرون است.
now this news نوشت: قابل انکار نیست؛ جیمز کامرون پادشاه تمام دوران باکس آفیس است!
آخرین فیلم او «آواتار، مسیر آب» است که فروش آن به تازگی از فروش فیلم «دنیای ژوراسیک» هم گذشت؛ (این فیلم دایناسوری تخیلی، با ۱/۷ میلیارد دلار فروش در سینماهای جهان، هفتمین فیلم پرفروش تمام دوران است.)


اولین قسمت «آواتار» در سال ۲۰۰۹ با فروش ۲/۹ میلیارد دلاری در رتبه اول و حماسه او «تایتانیک» در سال ۱۹۹۷ با فروش ۲/۱ میلیارد دلار در رتبه سوم باقی مانده است.
جوزف و آنتونی روسو، معروف به برادران روسو تنها فیلمسازان دیگری هستند که بیش از یک فیلم در جمع ده فیلم برتر تاریخ قرار دارند؛ فیلم‌های «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» و «پایان بازی» به ترتیب در رتبه‌های دوم و پنجم پرفروش‌ها قرار دارند.
دیگر فیلمسازان فهرست پرفروش‌ها اینها هستند:
جان واتس کارگردان «مرد عنکبوتی: راه برگشتی نیست»، جی جی آبرامز کارگردان «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد»، کالین تروورو کارگردان «دنیای ژوراسیک»، جان فاورو سارنده بازسازی «شیرشاه» و جاس ویدون کارگردان «انتقام جویان».
موفقیت «آواتار: راه آب» در گیشه جهانی پس از سیزده سال که از اکران نسخه قبلی‌اش می‌گذرد، زمینه را برای ساخت سه دنباله دیگر این فیلم تخیلی فراهم آورده است.
بر اساس برنامه‌ریزی‌های کمپانی سازنده، انتظار می‌رود این سه فیلم «آواتار» به ترتیب در سال های ۲۰۲۴، ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ عرضه شوند.
جیمز کامرون اکنون با داشتن سه فیلم از ده فیلم پرفروش تاریخ سینما عنوان پولسازترین کارگردان سینما را به خود اختصاص داده است.
گفتنی‌ست که اکران «آواتار: راه آب» در سینماهای جهان همچنان ادامه دارد.
جیمز کامرون پس از آغاز نمایش «آواتار: راه آب» گفته بود که با توجه به بودجه ۴۵۰میلیون دلاری این فیلم، باید در گیشه‌ سینماها دست کم دو میلیارد دلار بفروشد تا هزینه‌های ساخت خود را دربیاورد، با توجه به ادامه اکران فیلم حماسی و علمی تخیلی، انتظار می‌رود سود فراوانی نصیب کمپانی‌های سازنده شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *