18:55

سریال کُره‌ای «بازی مرکب»، در ژانر ماجراجویی و زیر ژانر بقا، در ۹۰ کشور جهان پربیننده‌ترین سریال شد.
به گزارش ایرنا، سینمای کره در سال ۲۰۲۰ میلادی با فیلم انگل ساخته بونگ جون هونگ تاریخ ساز شد و برای اولین بار یک فیلم غیرانگلیسی را به جایزه اسکار بهترین فیلم رساند. همچنین از سال ۱۹۵۵ این اولین بار بود که یک فیلم همزمان هم نخل طلای جشنواره کن را می‌گرفت، هم جایزه اسکار بهترین فیلم را. موفقیت انگل توجه جهان را به پتانسیل سینمای کره جلب کرد. این روزها کمتر فیلمبازی هست که فیلم‌های کره‌ای چون اولدبوی، میزبان، خاطرات قتل و قطار بوسان را ندیده باشد.
در سالهای اخیر علاوه بر فیلم‌های موفق با فضای جدید، داستان‌های قوی و جذاب و بازیگران توانا، تیم‌های کره‌ای در همکاری با نتفلیکس چند سریال دیدنی هم ساخته‌اند که با استقبال بینندگان در خارج از مرزهای این کشور روبه‌رو شده است. از جمله این سریال‌ها می‌توان به سریال ترسناک پادشاهی (Kingdom) و سریال جاسوسی و جنایی بی‌خانمان (Vagabond) اشاره کرد. سریال بازی مرکب که به تازگی از نتفلیکس پخش شد، یکی دیگر از این سریال‌هاست که تب آن این روزها حسابی در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی داغ است. این سریال به کارگردانی هوانگ دونگ هیوک و بازی لی جانگ جائه، وی ها جون و جونگ هو یون داستان یک گروه ۴۵۶ نفره را روایت می‌کند که در ازای شرکت در یک سری بازی‌ کودکانه و البته مرگبار شانس بردن ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به آنها داده می‌شود.
این سریال ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱ توسط نتفلیکس در جهان پخش شد و علاوه بر دریافت نقدهای مثبت، در عرض یک هفته در چند بازار جهانی به پربیننده‌ترین سریال‌ این سرویس پخش اینترنتی تبدیل شد؛ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ولچر، سریال بازی مرکب نه تنها در کره جنوبی و آمریکا بلکه دستکم در ۹۰ کشور جهان در صدر پربیننده‌ترین سریال‌های سرویس استریم نتفلیکس قرار گرفته است و انتظار می‌رود با پیشی گرفتن از سریالهایی چون بریجرتون، لوپین و ویچر به بزرگترین سریال تاریخ این سرویس تبدیل شود. اگرچه چندان غیرمعمول نیست که سریال‌های انگلیسی زبان در کشورهای دیگر پربیننده شوند اما این اولین بار است که چنین اتفاقی برای یک سریال کره‌ای می‌افتد. استقبال از سریال بازی مرکب حتی خود نتفلیکس را هم غافلگیر کرده است.
به گزارش شرکت پَرِت آنالتیکس (Parrot Analytics) که با بررسی شاخص‌های مختلف از جست‌وجو در گوگل و اشتیاق کاربران اینترنتی گرفته تا تعداد دانلودهای غیرقانونی محبوبیت یک محتوا را تعیین می‌کند، بازی مرکب یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های جهان است و میزان علاقه مخاطبان به آن ۷۹ برابر یک سریال معمولی است.
با توجه به پایان‌بندی فصل اول، ساخت فصل دوم این سریال محبوب حتمی است. اما هوانگ دونگ هیوک که نویسندگی و هم کارگردانی هر ۹ قسمت فصل اول را برعهده داشت، اعلام کرده برای ساخت فصل دوم در حوزه کارگردانی و نویسندگی به کمک نیاز دارد. البته با توجه به سودی که این سریال برای نتفلیکس به همراه داشته، این غول صنعت سرگرمی از هیچ کمکی به آقای کارگردان دریغ نخواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *