13:10

در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با بهره‌گیری از نگاه این بانوی بزرگ به همسایه، رادیو ایران، ویژه‌برنامه «رادیو یک» را ‌جمعه، 26 آذر، به جای برنامه «صبح جمعه با شما» روانه‌ آنتن می‌کند.
به گزارش شبکه رادیویی ایران، حسین معصومی تهیه کننده برنامه «رادیو یک» گفت: این برنامه با موضوع آداب همسایگی ساعت 9:00 پخش می‌شود.
وی ادامه داد: پيچيدگي روز افزون مناسبات اجتماعي، تنوع ارتباطات بين فردي و گستره شبکه هاي اطلاع رساني درون خانوادگي و برون خانوادگي، ضرورت بازنگري به اهميت و روش هاي مؤثر برقراري و استمرار رابطة مفيد، مؤثر و متقابل خانواده ها با همسايه ها را مضاعف مي سازد.
معصومی افزود: همسايه ها قادرند تأثير بسزايي در گفتارها و فرهنگ زبان و کلام، نگرش ها و بازخوردها، توقعات و انتظارها، انگيزه ها و تلاش ها و پديد آيي رفتارهاي متنوع يکديگر داشته باشند.
این تهیه کننده رادیویی تصریح کرد: در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با بهره گیری از نگاه این بانوی بزرگ به همسایه که نقل است: حضرت فاطمه زهرا(س) هرگاه دعا می کردند ، برای تمام مردان مؤمن و زنان مومنه دعا می کردند و برای خود دعائی نمی کردند .
به حضرت فاطمه زهرا(س) عرض شد‌: ای دختر رسول خدا(ص) ، شما برای مردم دعا می کنید و برای خودتان دعا نمی کنید ؟ حضرت فاطمه زهرا(س) فرمودند : الجار ثمّ الدار اول همسایه سپس اهل خانه .
معصومی خاطرنشان کرد: در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا(س) برنامه طنز «صبح جمعه با شما» پخش نمی‌شود، و «رادیو یک» با حضور دکتر امیر الهامی، کارشناس ادبیات از متون فاخر فارسی از آداب همسایه داری می گوید، همچنین
دکتر نصرالله حدادی نویسنده و پژوهشگر به نقل از تاریخ ایران از نحوه معاشرت و اداب همسایگی خواهد گفت.
شایان ذکر است «رادیو یک» به تهیه‌کنندگی حسین معصومی با اجرای علیرضا جاویدنیا و نسیم رفیعی جمعه ساعت ۹ صبح، از رادیو ایران پخش می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *