چشم بر هم بزنید رفته‌ايد و همه چیز، گذشته است. از شما فقط نام ميماند يا ننگى...

0:27

بانی‌فیلم: در ایجاد تضییقاتی توسط تیم مدیریت جدید سازمان سینمایی، مسعود جعفری جوزانی فیلمساز سرشناس سینمای کشورمان در سخنانی در مراسم بزرگداشت خود در جشنواره عمار، نسبت به ادامه این وضعیت برای سینماگران کشورمان هشدار داد و مدیریت فعلی را از ادامه چنین اوضاعی برحذر داشت.
این کارگردان شناخته شده کشورمان در ابتدای سخنانش گفت که «افتخار بزرگی است که در یک جشنواره مردمی شرکت کنیم اینجا به خیلی از جاهای دنیا می‌ارزد، اوایل انقلاب اراده‌ای داشتیم که فکر می‌کردیم می‌توانیم کوه را جا به جا کنیم، اما آن بچه‌ها را یواش یواش ناامید کردند.»
جوزانی در ادامه سخنانش اعلام کرد: «با نام و ستایش پروردگار، که به من زندگی بخشید و خِرد داد؛ تا درستی و راستی را از کژی و نادرستی تشخیص بدهم، خدمت جوانان خلاق و بااستعداد کشورم رسیدم تا بگویم من، نه خود را هنرمند می‌دانم و نه شایسته پاسداشت. تردید ندارم برای چنین کارهایی بهتر از من بسیارند.
خدمت رسیدم تا به کسانی که به هر دلیلی معقول یا نامعقول، به مدیریت فرهنگی کشور منصوب ‌شدند؛ یادآوری کنم که زندگی، سخت شکننده و ناپایدار است. یادآوری کنم که همه ما حتی شما که امروز قرعه به نامتان افتاده است و چند روزی بر مسندی قرار گرفته‌اید؛ اسير زمانيم. و زمان، چون ابرهای بهاری شتابزده و تند در حرکت است. چشم بر هم بزنید رفته‌ايد و همه چیز، گذشته است. از شما فقط نام ميماند يا ننگى…
خدمت رسیدم از کسانی که سال‌هاست راه تنفس را بر هنرمندان بسته‌اند، خواهش کنم زانوی مرگبارتان را از روی گردن هنرمندان بردارید. بگذارید که هنرمندان و جوانان بااستعداد نفس بکشند. هنر و هنرمند، نیاز به آزادی و تنفس دارد، هوای تازه می‌خواهد.
به امید آنکه کلمه کاری افتد و پیش از مرگ، شاهد باشم که در وطنم سفره‌ای خالی نیست و امکان مساوی رشد و بالندگی برای هر ایرانی موجود است.»

عکس از آرشیو بانی‌فیلم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *