11:46

«جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری» در حالی برندگان جوایز بخش‌های گوناگون را معرفی کرد که جایزه اصلی این جشنواره به درامی درباره یک زوج پناهجوی اهل غنا رسید.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ددلاین، پنجاه و پنجمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری که از ۲۰ اوت (۲۹ مرداد) در جمهوری چک آغاز به کار کرده بود، دیروز (شنبه، ۶ شهریور) در حالی با معرفی برندگان شاخه‌های مختلف به کار خود پایان داد که جایزه بزرگ جشنواره یا گوی بلورین بهترین فیلم به فیلم تا جایی که می‌توانم راه بروم (۲۰۲۱) محصول مشترک صربستان، فرانسه، لوکزامبورگ، بلغارستان و لیتوانی به کارگردانی استفان آرسنیویچ فیلمساز اهل صربستان رسید و جایزه نقدی ۲۵ هزار دلاری این عنوان به رسم هر سال بین کارگردان و تهیه کننده فیلم منتخب تقسیم شد. همچنین ابراهیم کوما به خاطر بازی در نقش اول این فیلم که درباره یک زوج پناهجوی غنایی‌ است، جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.
در این دوره از جشنواره فیلم کارلووی واری همچنین فیلم هر یک دقیقه محصول مشترک جمهوری چک و اسلواکی ساخته اریکا نیکووا برنده جایزه ویژه هیات داوران به ارزش ۱۵ هزار دلار شد، جایزه بهترین کارگردان برای فیلم Nö به دیتریک بروگمن (Dietrich Brüggemann) از کشور آلمان رسید و الئنور لوییزل (Éléonore Loiselle) برای بازی در فیلم جنگ ها محصول کشور کانادا برنده بهترین بازیگر نقش اول زن شد.
به علاوه فیلم زاتاپوک ساخته دیوید اوندریچک جایزه پراوو یا جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان را برد. جایزه ۱۵ هزار دلاری بلوک شرقِ غرب به فیلم نوچا به کارگردانی ولادیمیر مونکوئف (Vladimir Munkuev) از روسیه اعطا شد و فیلم خواهری به کارگردانی دینا دونا و محصول مشترک مقدونیه شمالی، کوزوو و مونته نگرو جایزه ویژه هیات داوران را در این بخش از آن خود کرد.
جشنواره بین‌المللی کارلووی واری (Karlovy Vary Film Festival) یکی از قدیمی‌ترین رویدادهای سینمایی جهان است که از سال ۱۹۴۶ هر ژوئیه (تیر/مرداد) در جمهوری چک برگزار می‌شود. این جشنواره سینمایی که از آن به عنوان مهمترین جشنواره فیلم در اروپای مرکزی و شرقی قلمداد می‌شود، امسال در بخش افق‌ها میزبان دو فیلم قصیده گاو سفید ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم و جاده خاکی به کارگردانی پناه پناهی به نمایندگی از سینمای ایران نیز بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *