14:20

بهنام محمدی، عضو هیئت داوران جشنواره مد و لباس ایرانی گفت: حداقل تاثیر این رویداد خلق ایده‌هایی نوظهور در طراحان لباس و آغاز استارتاپ‌هایی در این حوزه است.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای سرو، جشنواره مد و لباس ایرانی با مشارکت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6 ( فرهنگسرای سرو)، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو (بنیاد آموزش فناوری نانو)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک برگزار می‌شود.
این جشنواره با بهره‌گیری از تجربیات و دانش صاحب‌نظران عرصه مد و لباس و با پیروی از الگوهای ایرانی اسلامی تلاش دارد تا مقوله مهم مد و لباس را به دور از الگوهای غربی و برمبنای رویکرد ایرانی اسلامی به جامعه عرضه کند.
جشنواره مد و لباس ایرانی با انتشار فراخوان از علاقه‌مندان و صاحب‌نظران این عرصه دعوت کرد تا طرح‌ها و آثار خود را ارائه دهند.
بهنام محمدی عضو هیئت داوران این جشنواره است. او دارای مدرک لیسانس مدیریت و طراحی دوخت بوده و دارای 20 سال سابقه فعالیت در حوزه مد و پوشاک اعم از طراحی، تولید، عمده فروشی، خرده فروشی و مدیر و مؤسس برند زیپ با بیش از 14 سال سابقه کار است.
وی درباره رویکرد کلی این جشنواره و ملاک‌های داوری و استفاده از عبارت «آینده» در عنوان این جشنواره گفت: آینده عاملی ناشناخته است که انسان همیشه به دنبال کشف آن بوده و با ابزاری چون پیش‌بینی گریزی به این ناشناخته می‌زند. با این حال، با توجه به نیاز بشر امروز، آینده سراسر آغشته به فناوری و پیشرفت روزافزون است تا دنیای بهتری را برای انسان رقم زند.
محمدی در تعریف لباس آینده گفت: لباسی است در جهت رفع نیاز بشر با نگاه نو به طراحی و ساخت لباس با توجه به حفظ محیط‌زیست برای بقایی ماندگار در عرصه پوشاک.
عضو هیئت داوران جشنواره مد و لباس ایرانی درباره تاثیر برگزاری این جشنواره بر صنعت مد و لباس کشور گفت: حداقل تاثیر این رویداد خلق ایده‌هایی نوظهور در طراحان لباس و آغاز استارتاپ‌هایی در حوزه طراحی لباس و مد و تولید لباس‌هایی متناسب با علم و تکنولوژی روز خواهد بود.
او ضمن اشاره به ملاک‌های طرح خوب که می‌تواند در این جشنواره حائز رتبه شود، گفت: طرح خوب باید دارای امکان گسترش ایده در سطحی بالاتر را داشته باشد و فضای بازتری را پیش‌روی فعالان این حوزه قرار دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *