12:11

کمیسیون حقوق بشر نیویورک تلویزیونی کابلی فاکس نیوز را یک میلیون دلار جریمه کرد.
به گزارش فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، کمیسیون حقوق بشر نیویورک تلویزیونی کابلی فاکس نیوز را یک میلیون دلار جریمه کرد. این پایگاه خبری کابلی همچنین برای برخی ادعاها از داوری اجباری چشم پوشی می کند.
کانال فاکس نیوز به عنوان بخشی از مصوبه مربوط به رسیدگی قبلی به ادعاهای آزار و اذیت جنسی و قصاص، یک میلیون دلار جریمه به کمیسیون حقوق بشر شهر نیویورک پرداخت خواهد کرد. روز سه شنبه اعلام شد این جریمه بزرگترین جریمه در تاریخ این کمیسیون است.
کارملین پی مالالیس، رئیس و کمیسر کمیسیون حقوق بشر شهر نیویورک، گفت: با این توافق، کمیسیون نه تنها بزرگترین مجازات مدنی را در تاریخ کمیسیون صادر کرد، بلکه تغییرات اساسی و چشمگیر سیاست را در شبکه فاکس نیوز اعمال کرده است.
مالالیس اضافه کرد: کمیسیون تمام ادعاهای آزار جنسی، تبعیض جنسیتی و تلافی جویی را بسیار جدی می گیرد و امروز حل و فصل ما نشان می دهد که در شهر نیویورک هیچ کس بالاتر از قانون نیست. هر نیویورکی اعم از اینکه در اتاق خبر یا اتاق ناهار باشد، لیاقت این را دارد که در محل کار خود با احترام و تکریم با وی رفتار شود.
علاوه بر این، فاکس بندهای داوری الزام آور را حذف خواهد کرد که در غیر این صورت اتهامات مربوط به آزار و اذیت را از دادگاه های عمومی دور نگه می دارد و برای همه کارمندان فاکس نیوز به آموزش پیشگیری از آزار جنسی در محل کار ملزم می شود. در سال ۲۰۱۶، فاکس نیوز پس از ادعای آزار و اذیت و تلافی جویی توسط گرچن کارلسون، مجری سابق فاکس، از مدیر عامل خود «راجر آیلس» جدا شد. سال بعد، فاکس، «بیل او رِیلی» مجری خبری ساعت 8 عصر خود را به دلیل اتهامات آزار و اذیت جنسی اخراج کرد.
سخنگوی فاکس نیوز در بیانیه ای اظهار داشت: ما از دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز در مورد این مسئله خوشحالیم و اقدامات گسترده پیشگیرانه علیه انواع تبعیض و آزار و اذیت درون سازمانی را در همکاری با کمیسیون حقوق بشر نیویورک ادامه خواهیم داد.
شکایت علیه مجریان شبکه فاکس نیوز و اتهام زنی به این شبکه درباره بی توجهی به شکایت‌ها درباره آزار جنسی مجریانش در شرایطی مطرح شده که موضوع آزار جنسی و تجاوز به زنان در این شبکه موضوعی سابقه دار است. سال ۲۰۱۹ دو زن آمریکایی در دادگاه نیویورک، علیه مجریان سرشناس شبکه فاکس نیوز و حامیان دونالد ترامپ شامل «شان هانیتی» و «تاکر کارلسون» به اتهام آزار جنسی شکایت کردند. در آن زمان «جنیفر اکهارت» تهیه‌کننده سابق در شبکه فاکس نیوز و «کتی ارئو» خبرنگار آمریکایی علیه فاکس نیوز و چند مجری سرشناس آن به اتهام آزار جنسی و بی توجهی به این موضوع به دادگاهی در نیویورک شکایت بردند. «اد هنری» مجری آمریکایی که در ماه جولای ۲۰۲۰ از شبکه فاکس نیوز اخراج شد، یکی از کسانی بود که با شکایت درباره آزار جنسی و یک مورد «تجاوز» مواجه شد.

شبکه فاکس نیوز اول جولای (۱۱ تیرماه ۱۳۹۹) بعد از آنچه تحقیقات درباره «اقدامات نامناسب جنسی» اد هنری خواند، او را اخراج کرد اما اکهارت در شکواییه خود به دادگاه نیویورک از سابقه طولانی سوأرفتار این مجری آمریکایی و بی توجهی فاکس نیوز پرده برداشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *