11:17

سه فیلم جدید اکران‌شده در سینماها در دو روز ابتدایی نمایش خود میزبان حدود ۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر مخاطب شدند و یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان هم به گیشه اضافه کردند؛ در این میان بیشترین استقبال مخاطبان همچنان از فیلم‌های کمدی است.
به گزارش ایسنا، از روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه دو فیلم «انفرادی» و «لامینور» در نوبت اکران عید فطر جایگزین «قدغن» و «گل به خودی» شدند که به کف فروش خود رسیده بودند. البته با تعیین یک سرگروه جدید در شیراز فیلم «مغز استخوان» هم به چرخه اکران افزوده شد. در بین این سه فیلم، «انفرادی» بیشترین مخاطب را در طول دو روز اول نمایش عمومی خود در سینماها جذب کرده است.
کمدی «انفرادی» مسعود اطیابی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۳۷ هزار و ۹۶۰ بلیت با رقم یک میلیارد و ۲۸۴ میلیون تومان‌ و «لامینور» داریوش مهرجویی ۶ هزار و ۸۲۹ بلیت به میزان ۲۰۳ میلیون تومان فروخته و فیلم «مغز استخوان» حمیدرضا قطبی هم با دوهزار و ۷۶۰ نفر مخاطب حدود ۹۲ میلیون تومان بلیت فروخته است.
با این حال فیلم پرمخاطب سال ۱۴۰۱ همچنان کمدی «سگ‌بند» با ۸۱۱ هزار و ۵۶۰ نفر است که فروش آن به ۲۶ میلیارد و ۱۴۷ میلیون تومان رسیده است.
فیلم دفاع مقدسی «موقعیت مهدی» با ۳۳۳هزار و ۵۹۰ نفر مخاطب ۱۰ میلیارد و ۵۱ میلیون تومان فروش داشته و «شادروان» با فروش حدود ۲۵۶هزار بلیت، هشت میلیارد و ۵۱۸ میلیون عایدش شده است.
فیلم «روز صفر» که مثل دو فیلم قبلی در اکران نوروز به سینماها آمد، تاکنون ۲۲۰ هزار و ۳۹۷ مخاطب با فروش هفت میلیارد و ۷۲ میلیون داشته و «مرد بازنده» نیز با جذب ۱۵۵ هزار و ۷۸۰ تماشاگر پنج میلیارد و ۵۵۳ میلیون فروش داشته است.
دو فیلم حذف‌شده از اکران یعنی «گل به خودی» و «قدغن» هم به ترتیب ۲۱ هزار و ۸۳۶ نفر و فروش ۶۱۱ میلیون تومان و ۶ هزار و ۵۸۱ نفر با فروش ۲۲۲ میلیون تومان را در پایان اکران خود ثبت کردند.
استقبال مردم از فیلم‌های کمدی آن هم صرفا به‌خاطر عنوان کمدی، سبب سخت‌تر شدن چیدمان اکران شده و بیشتر سینماداران معتقدند برای اینکه همه فیلم‌های روی پرده به‌ فروش بهتری برسند ضروری است که آثار باکیفیت و مخاطب‌پسند بویژه کمدی حتما اکران شوند ولی در حال حاضر تکلیف بعضی فیلم‌های کمدی مثل «شیشلیک» و «چپ راست» که مشکل‌دار عنوان شده‌اند، مشخص نیست.‌ علاوه بر این‌ها آمار فروش ناامیدکننده فیلم‌های نسبتاً باکیفیت غیرکمدی چند وقت اخیر نیز صاحبان فیلم‌ها را در دوراهی سخت و پرریسکی برای اکران قرار داده و باید دید شورای راهبردی اکران چه تصمیمی برای اکران دوم عید فطر خواهد گرفت.
*آمار فروش درج‌شده در این گزارش تا بامداد روز جمعه، نهم اردیبهشت و براساس اطلاعات سامانه سمفا است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *