‎خبر از سریال جدید مهران مدیری، اطلاعیه جنجالی برنامه تلویزیونی، سخنان جدید یکی از مسئولان ترکیه علیه مواضع ایران ستیزانه و پیشنهاد برنامه «طنزیم» نکات خبری این هفته بود.
‎به گزارش مهر، «هفت روز سیما» عنوان یک بسته خبری-تحلیلی است که در پایان هر هفته به بازخوانی متن و حاشیه اتفاقات خبری صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی می‌پردازد. همچنین در این بسته، نیم‌نگاهی هم به شایعات و اخبار غیررسمی داریم و در تلاش هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از مهمترین اخبار هفته در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی باخبر شوید.
‎امروز پنجشنبه ۲۶ مهر می‌توانید با شماره ۱۷۰ بسته خبری «هفت روز سیما» همراه شوید.
‎چهره هفته: مهران مدیری
‎مدیری این هفته در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی از پخش سریالش خبر داد که قرار است در شبکه نمایش خانگی عرضه شود و نوشت: «سریال کمدی که داشت آماده می شد آماده شد». مدیری زمان عرضه سریال را هم ۱۴ آبان اعلام کرد و البته خبر داد که اسم سریال به زودی اعلام می شود چون هنوز بر سر آن دعواست. پیش از این «پدر ِ قهوه» با تاکید روی کسره برای این نام انتخاب شده بود و البته این کسره تاکیدی از طرف ساتراست تا لحن و دلیل نامگذاری آن مشخص باشد. سریال هم درباره یک تاجر قهوه است و از این حیث سازندگان این نام را انتخاب کرده اند.
‎مدیری این روزها در شبکه نمایش خانگی «گل یا پوچ» را هم دارد و در سینما «ساعت ۶ صبح» را در حال اکران دارد. اکران فیلم مدیری یک بار دیگر ثابت کرد که او کاربلد کار تلویزیونی (چه صداوسیما و چه شبکه خانگی) است و نه سینمایی. این روزها هم تمجیدها از برنامه «گل یا پوچ» او نشان می دهد که بهتر توانسته با این برنامه مخاطبش را جذب کند. ضمن اینکه حضور به اندازه او در این برنامه در کنار جذابیت های خود مسابقه اتفاق نویی را رقم زد.
‎اکران «ساعت ۶ صبح» اما یک شکست کامل برای مهران مدیری بود که شاید بخشی از آن به فیلمنامه این فیلم برمی گشت که از ابتدا هم نمی توانست موقعیت و قصه جدید و تازه ای داشته باشد. خود فیلم هم نتوانست خطاهای فیلمنامه را بپوشاند و نیمه اول فیلم عملاً به پرزنتی برای یک چهره جوان موسیقی بدل شد. مشخص هم نیست چرا مدیری برای این فیلم از اعتبارش خرج کرد و آن را بهترین کار سینمایی اش نامید، درحالیکه تاکنون فقط ۷ میلیارد فروش کرده است.
‎مخاطب حالا منتظر تازه ترین محصول مدیری و سریال جدید اوست و البته می دانیم که او در حال نگارش فیلمنامه ای هم برای تلویزیون است که مدیران چند باری از توافقات اولیه با او سخن گفته اند اما هنوز به نتیجه قطعی و مشخصی نرسیده است.
‎جنجال هفته: سیمای خانواده
‎این هفته یک اطلاعیه از طرف برنامه سیمای خانواده منتشر شد که از مخاطبانش به دلیل پخش موسیقی یک فیلم سینمایی در تیتراژ پایانی عذرخواهی کرده بود. اطلاعیه با فاصله ای از پخش برنامه منتشر شد و برنامه ای را که کسی متوجه حواشی اش نشده بود به نوعی در صدر رسانه ها قرار داد. پیش از آن تصویر یا ویدئوی برنامه در شبکه های اجتماعی وجود نداشت یا حداقل اتفاقی نبود که توسط کاربران دیده شده باشد و حالا تلویزیون یا سازندگان بخواهند به آن واکنش نشان دهند. با این حال انتشار اطلاعیه و همچنین آوردن تاریخ برنامه خودش به دیده شدن این جنجال کمک بیشتری کرد.
‎در بخشی از این اطلاعیه آمده بود: «بر اثر سهل‌انگاری و خطای فردی، بخشی از موسیقی یک فیلم سینمایی ایرانی پخش شد که در آن حدود شرعی رعایت نشده بود. مسئولان برنامه در بدو اتفاق متوجه این اشتباه شده و ضمن برخورد جدی با عامل این سهل‌انگاری، راه اشتباه مجدد را بستند. به این وسیله از مخاطبان و همراهان همیشگی «سیمای خانواده» برای این اشتباه عذرخواهی می‌نمائیم و از اینکه این برنامه با سابقه، که پایگاه سبک زندگی اسلامی‌ایرانی است و با محتوایی برگرفته از ارزش‌های اسلام و انقلاب و با کارشناسانی متخصص و متعهد، مورد توجه و دقت انبوه مخاطبین تیزبین است بر خود می‌بالیم»
‎اطلاعیه در رسانه های مختلفی دیده شد و براساس تاریخ پخش برنامه که قید شده بود ویدئوی آن هم در شبکه های اجتماعی بارگذاری شد. ویدئو مربوط می شد به موسیقی ای از فیلم «قصر شیرین» که بخشی از آن با زیرصدای یک خواننده زن منتشر شده بود.
‎واکنش هفته؛ سخنان مدیر ترکیه ای
‎این هفته سخنان عجیبی از یکی از مدیران رادیو و تلویزیون های شبکه تی آر تی ترکیه منتشر شد که علی رغم روابط تعاملی ایران و ترکیه، به تنش میان ۲ کشور دامن می زد. او در سخنانی از راه انداری شبکه ای فارسی زبان سخن گفته بود و دلیلش را هم این عنوان کرده بود که باید ایران را اذیت کرد. سخنان عجیبی که بیشتر می توانست موجی از نفرت پراکنی میان ۲ کشور به وجود بیاورد.
‎احمد نوروزی معاون برون مرزی صداوسیما اولین مدیری بود که واکنشی صریح و رسمی به این ماجرا داشت و در شبکه اجتماعی خود نوشت: «در حالی که تمرکز ما بر گزارش قتل عام روزانه رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان و عدم حواس پرتی به‌خاطر اظهارات ناسالم و غیر محتاطانه است، حق انجام اقدامات متقابل مناسب را برای خود محفوظ می‌دانیم. ما در صداوسیما امیدواریم مقامات ترکیه به طور مناسبی این اظهارات را محکوم نموده و در این خصوص شفاف‌سازی کنند.»
‎روز گذشته البته وزیر فرهنگ هم در تماسی مستقیم با یکی از مدیران دفتر ریاست جمهوری ترکیه اتفاق خوبی را رقم زد و هم این گلایه به نوعی مطرح شد و هم امتیاز گرفت تا رئیس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه از اظهارات اخیر ابراز تاسف و به صراحت اعلام کند که این سخنان ارتباطی با طرز فکر و رویکرد رئیس جمهور و دولت ترکیه ندارد.
‎پیشنهاد هفته؛ طنزیم
‎برنامه «طنزیم» که به تازگی از شبکه نسیم روی آنتن رفته است فضای نویی در برنامه سازی دارد. نام برنامه شاید انتظار مخاطب را در طنز بالا می برد با این حال حضور متفاوت مجریانی مثل شهرام شکیبا و اسماعیل باستانی و همچنین بابک افرا خواننده که او هم تجربه های اجرا در برنامه های مختلف را داشته است به کل کل های شیرین و جالبی بدل شده است.
‎اتفاق منسجم برنامه این است که هر بار با یک موضوع پیش می رود. مهمانان برنامه مردم عادی هستند و با همین مردم عادی درباره موضوعات روزمره حرف زده می شود. گاهی هم به تناسب موضوعی که می گویند دقایقی از یک سریال یا تیتراژ پخش می شود که مربوط به سال های دور است. در فضای برنامه های تلویزیونی گفت‌وگو محور که از خلاقیت کمتری بهره گرفته می شود دست کم این چالش ها هم ریسک است و هم در صورت تداوم روند حرفه ای به تجربه های نوینی ختم شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *