14:50

جشنواره فیلم سن سباستین اعلام کرد علاوه بر جانی دپ، ماریون کوتیار هم از این رویدادیک جایزه افتخاری دریافت می‌کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ورایتی، ماریون کوتیار بازیگر فرانسوی برنده اسکار که آخرین فیلمش به نام «آنت» در جشنواره فیلم کن جایزه گرفت، در روز افتتاحیه شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم سن سباستین (۱۷ سپتامبر) جایزه افتخاری «دانوستیا» را دریافت می‌کند.
کوتیار که سابقه بردن جوایز اسکار، گلدن گلوب و بفتا را برای بازیگری در فیلم «زندگی گلگون» دارد، با تعدادی از مشهور‌ترین و مهمترین فیلمساز‌های آمریکایی و اروپایی کرده است.
از جمله این فیلمساز‌ها می‌توان به ژاک اودیار، مایکل مان، کریستوفر نولان، وودی آلن، استیون سودربرگ، جیمز گری، برادران داردن، کریستوفر نولان و همینطور لئوس کاراکس اشاره کرد.
کوتیار در فیلم سینمایی «آنت» همبازی آدام درایور بود و نقش یک خواننده اُپرا را بازی کرد. این فیلم در روز افتتاحیه جشنواره فیلم کن نمایش داده شد و جایزه بهترین کارگردانی را از این رویداد دریافت کرد. این بازیگر با مستندی به نام «بزرگتر از ما» نیز که موضوعی پیرامون محیط زیست داشت، در جشنواره کن حاضر بود. این فیلم در بخش جدید جشنواره فیلم کن که به نام «سینما برای اقلیم» نامگذاری شده بود، اکران شد.
جشنواره سن سباستین همچنین قصد دارد به عنوان ادای احترام به کوتیار این مستند را در روز ۱۸ سپتامبر در یکی از سینماهایش اکران کند.
باید اشاره کنیم که پیش از این جشنواره سن سباستین اعلام کرده بود که به جانی دپ هم جایزه افتخاری اهدا خواهد کرد؛ اما این تصمیم با اعتراضات و واکنش‌های زیادی روبرو شده بود.
در جشنواره سن سباستین، فیلم سینمایی «گزارش فرانسوی» ساخته وس اندرسون و همینطور فیلم «قدرت سگ» ساخته جین کامپیون اکران می‌شوند و هر دو برای دریافت جایزه مخاطبان رقابت خواهند کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *