17:59

بانی‌فیلم: پس از اعلام قطعی برگزار نشدن بخش حارجی جشنواره فیلم فجر در قالب یک رویداد مستقل و الحاق دوباره این رویداد به جشنواره ملی فیلم فجر، شاهد برخی اقدامات از جانب تعدادی از پرسنل برگزارکننده بودیم.
توجیهات این افراد رده پایین رویداد خارجی فجر در حالی با حمایت برخی از رسانه‌ها همسو با سیاست‌گذاران فجر خارجی منتشر می‌شد که مدیران و دبیر این رویداد یک‌هفته‌ای، از ادای هر گونه اظهار نظر در مورد ادغام دوباره با جشنواره فیلم فجر پرهیز کردند.
افرادی مانند رضا میرکریمی و اعضای شورای سیاست‌گذاری این رویداد سینمایی.
تنها دبیر این رویداد یعنی عسکرپور در انتقاد به این تصمیم در اینستاگرام نوشت: «سینمای پرافتخار ایران در این سال‌ها چیزی کم داشت و ظاهراً مدیریت فعلی دولتی، همان را زیاد می‌دانست و آن‌هم یک جشنواره جهانی ثبت شده در رده به اصطلاح الف و در ردیف جشنواره‌های صاحب‌نام.»
عسگرپور در این پست اینستاگرامی خود تصویری هم از نامه رسمی فیاپف درباره پذیرفته شدن جشنواره جهانی فجر در فهرست ۱۵ جشنواره برتر این اتحادیه منتشر کرده بود….»
ادغام این بخش با جشنواره فیلم فجر البته با استقبال جمع بی‌شماری از دست‌اندرکاران سینما روبرو شد که جداسازی بخش خارجی فجر را از ابتدا تصمیمی نادرست می‌دانستند که منافع سینمای ایران را در نظر نگرفته بود.
صرف نظر از این آرای مثبت و بعضا منفی در باره ادغام بخش خارجی فجر به جشنواره اصلی، امروز مطلع شدیم که برخی از اعضای برگزارکننده فجر خارجی،‌ با کسب موافقت از مجید مجیدی در نشستی در فرهنگستان هنر شرکت کردند.
به گزارش خبرنگار بانی‌فیلم، خبر این نشست به همراه عکس‌های حاضر در آن در صفحه اینستاگرام فرهنگستان هنر به نشانی artacademy_ir منتشر شده است.
عنوان این نشست از سوی فرهنگستان هنر «جلسه گروه تخصصی سینمای فرهنگستان هنر» اعلام شده است و در آن مجید مجیدی و علیرضا قاسمخان دو عضو «گروه تخصصی سینما» فرهنگستان هنر (عضو دیگر این گروه سه نفره، داریوش مهرجویی‌ست) شرکت داشتند.
افراد دیگری هم که پیش از این در رویداد فجر خارجی مسئولیتی داشتند در این جلسه سینمایی شرکت داشتند.
این افراد عبارت بودند از: رضا میرکریمی(رییس سابق شورای سیاست‌گذاری)، محمدرضا اصلانی، علیرضا تابش(مدیرعانل سابق بنیاد فارابی)، رائد فریدزاده(مسئول سابق امور بین‌الملل فارابی و عضو شورای سیاست‌گذاری فجر خارجی)، حسین شیخ‌الاسلامی، نیما جاویدی، امیر سحرخیز و…
هنوز مشخص نیست که هدف از برگزاری این نشست پس از قطعیت یافتن تصمیم ادغام بخش خارجی فجر به جشنواره اصلی چیست؛ اینکه آیا با این نشست باید مسیر فعالیت‌های اعضای برگزارکننده بخش خارجی فجر در فرهنگستان هنر پررنگ‌تر خواهد شد یا این جلسه صرفا یک نوع جانمایی در ساختار تصمیم‌سازی سینمای ایران است.
با این وجود شاید بتوان یکی از مواردی که در آینده نزدیک از نتایج نشست‌های مشابه شاهد بود، برگزاری فستیوال‌هایی در ابعاد کوچک‌تر از فجر خارجی با میزبانی فرهنگستان هنر باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *