17:43

تیلور سوئیفت ـ خواننده مشهور امریکایی ـ متهم شده که به واسطه استفاده مکرر از جت شخصی خود در سال جاری، مسئول نشر ۸۰۰۰ تن گازهای سمی در هوا در سال جاری است؛ درحالی که یکی از نماینده‌های او ادعا می‌کند جت شخصی این هنرمند به طور منظم قرض داده شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، پس از اینکه سوئیفت توسط آژانس Yard به عنوان سلبیریتی که بیشترین میزان سفر با جت شخصی خود را داشته معرفی شد، سخنگوی او این امر را رد کرد و این ادعا را به طور مشخص غلط خواند.
بررسی‌های آژانس یارد نشان می‌دهد که جت شخصی سوئیفت، در بازه‌ی زمانی یکم ژانویه تا ۲۹ ژوئیه، ۱۷۰ پرواز را انجام داده است. او به طور میانگین ۱۵.۹ روز و تقریبا هر بار ۸۰ دقیقه را در هوا بوده و ۱۳۹.۳۶ مایل را در هر پرواز پیموده است.
مجموع انتشار گازهای گلخانه‌ای بر اثر پرواز در سال ۲۰۲۲، ۸,۲۹۳.۵۴ تن محسابه شده است که این رقم ۱۱۸۴.۸ برابر بیشتر از میانگین کل انتشار سالانه معمول توسط یک فرد است.
پس از اینکه طرفداران سلبریتی‌هایی چون درک، ترویس اسکات و کایلی جنر، آنها را به علت استفاده از جت شخصی برای سفرهای کوتاه در بحران عمیق آب و هوایی نقد کردند، آژانس یارد این اطلاعات را از حساب توئیتر Celebrity Jets جمع‌آوری کرده است که به طور خودکار هواپیماهای خاص را ردیابی می‌کند تا تأثیر مخرب استفاده از جت شخصی را برجسته کند.
جت‌های خصوصی در سال بیش از ۳۳ میلیون تن گاز گلخانه‌ای منتشر می‌کنند که این مقدار بیشتر از انتشار گاز گلخانه‌ای در سال توسط کشور دانمارک است.
بار اندک و مسافران کم این هواپیماها نشان می‌دهد که آنها ۵ تا ۱۴ برابر بیشتر از هواپیماهای تجاری به ازای هر مسافر و ۵۰ برابر بیشتر از قطارها آلودگی دارند. این امر نشان می‌دهد که تنها یک درصد از جمعیت جهان مسئول نیمی از انتشار گازهای گلخانه‌ای مربوط به پرواز هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *