9:00

در پی شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا در کشور انگلیس و ابتلای دسته جمعی کارکنان موسسات فرهنگی به این ویروس، بسیاری از موزه‌های لندن به ناچار تعطیل شدند.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه هنر چاپ لندن، موج جدید کرونا در انگلیس که با شیوع سویه اومیکرون به راه افتاده، تاثیر خود را بر موزه‌های پایتخت این کشور گذاشته است؛ در همین راستا، موزه تاریخ طبیعی لندن به دلیل کمبود پیش‌بینی نشده کارکنان تا ۲۷ دسامبر (۶ دی) درهای خود را به روی بازدیدکنندگان بست. به گفته متولیان این موزه معروف، آنها در واکنش به ابتلای کارکنان به کرونا و لزوم پشت سر گذاشتن دوران قرنطینه، به چنین تصمیم سختی تن داده‌اند و امید دارند با بهبود و بازگشت کارکنان، از تاریخ ۲۸ دسامبر (۷ دی) موزه را بازگشایی کنند.
موزه مجموعه ولکام (Wellcome Collection) که بر پیوند میان علم و هنر تمرکز دارد، نیز در تاریخ ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) اعلام کرد به دلیل افزایش آمار ابتلا به کرونا در انگلیس تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود. به دلیل عواقب ناشی از شیوع کرونا، موزه فاندلینگ تا ۴ ژانویه (۱۴ دی) تعطیل است و موزه ارتش ملی در چلسی نیز در مدت جشن‌های سال نو پذیرای بازدیدکنندگان نخواهد بود.
همچنین به نقل از مجله Museums، یکی از موزه‌های بزرگ لندن به دنبال شیوع ویروس کرونا در بین کارکنانش برای باز نگه داشتن گالری‌های خود به مشکل برخورده است. یکی از کارکنان این موزه که نخواست هویتش فاش شود، در این باره می‌گوید: یک به یک از پا می‌افتیم. واقعا نمی‌دانم چطور می‌توانند موزه را برای هفته بعد باز نگه دارند.
با وجود این، تا لحظه تنظیم این خبر امکان رزرو بلیت برای بازدید از موزه‌های بزرگی چون موزه ویکتوریا و آلبرت، تیت، آکادمی سلطنتی و موزه بریتانیا وجود داشت. یکی از سخنگویان موزه بریتانیا در همین رابطه تاکید کرد: در این مرحله برنامه‌ای برای تعطیلی نداریم و همه چیز را به طور مرتب کنترل می‌کنیم.
بی‌ثباتی‌های بخش فرهنگی در اثر موج جدید کرونا باعث شده دست‌اندرکاران این حوزه از دولت انگلیس درخواست حمایت مالی بیشتر کنند چون درآمد حاصل از بلیت فروشی در موزه‌ها و نگارخانه‌ها روزبه‌روز کمتر می‌شود.
کارولین نوربری رئیس سازمان فرهنگی انگلیس خلاق (Creative UK) با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت: آینده نامعلوم و بی‌ثباتی این موسسات در آستانه ورود به سال ۲۰۲۲ بدون تردید در سراسر بخش فرهنگی کشور احساس خواهد شد و شک و تردید درباره برگزاری نمایشگاه‌ها و اجراها باعث خواهد شد هنرمندان، اجرا کنندگان و دیگر فعالان حوزه صنایع خلاق کار خود را از دست بدهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *