ماجرای حضور همزمان یک مهمان در دو برنامه زنده؛ مجری برنامه: عادی بود!

10:23

بانی‌فیلم: برخی ماجراها و توجیه‌ها هستند که فقط در کشورمان می‌توان آنها را دید و یافت؛ این که با پاک کردن صورت مسئله، درصدد پاسخگویی باشند یا پرسش شما را با پرسشی دیگر پاسخ دهند!
به تازگی سروکله نوع سومی هم پیدا شده که در در روزهای گذشته در شبکه دو و مجری یک برنامه یلدایی ظهور و بروز یافته است!
مجری این برنامه شبکه دو، در واکنش به حاشیه‌های حضور همزمان یک کارشناس ادبیات در دو برنامه تلویزیونی، با اعتماد نفسی مثال‌زدنی(!) اعلام کرده این مورد در تمام تلویزیون‌های دنیا امری مرسوم است!
اینکه مجری مذکور با چه میزان از دانش و آگاهی فردی از روال تولید برنامه‌های تلویزیونی در کشورهای دیگر اطلاع دارد تنها حاصل اعتماد به نفس کاذبی‌ست که تنها می‌توان در میان انواع مجریان ریزو دشت شبکه‌های مختلف صداوسیما دید!
با اطمینان می‌توان گفت که دایره فهم رسانه‌ای عده بی‌شماری از مجریان تلویزیونی، صرفا در حوزه تشکیل جلسات توجیهی با مدیران رده‌بالایی و اتکا به نتایح افکارسنجی صداوسیما خلاصه می‌شود.
این توجیهات درحالی توسط مجری برنامه یلدایی شبکه دو عنوان می‌شود که در مخاطب امروز به آسانی دسترسی‌های فراوانی به انواع و اقسام شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی و فارسی‌زبان دارند.
باید به مدیران شبکه دو و مجریان نسبتا متوهم آن گفت که مخاطب امروز تلویزیون با تماشاگران ۲۰-۳۰ سال پیش فرق کرده‌اند و تفاوت‌ها را به خوبی می‌بینند و رصد می‌کنند؛ خیلی بهتر و دقیق‌تر از مدیران شبکه دو و مجری برنامه یلدایی‌اش!
در همین باره خبرگزاری مهر خبری را منتشر کرده که می‌خوانید:

برنامه یلدای شبکه دو سیما با اجرای منصور ضابطیان و تهیه‌کنندگی جواد فرحانی دچار یک حاشیه شد و شب گذشته ضابطیان با انتشار ویدئویی در فضای مجازی در این باره توضیحاتی ارائه کرد.
این برنامه که به صورت زنده روی آنتن رفته بود در بخشی گفت‌وگویی با رشید کاکاوند و حافظ خوانی از طرف او داشت و این در حالی بود که کاکاوند همزمان در شبکه چهار سیما نیز به‌صورت زنده روی آنتن بود.
این ویدئو طی چند روز اخیر در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شد و حالا ضابطیان از طرف تیم برنامه‌سازی ویژه برنامه شبکه دو توضیحاتی در این باره داده است.
وی در این ویدئو گفت: ظاهراً چند دقیقه‌ای از برنامه باعث سوءتفاهم برای دوستان شده است. تیم سازنده تصمیم گرفتند درباره آن توضیح دهند تا رفع سوءتفاهم شود. این سوءتفاهم مربوط به حضور آقای کاکاوند در دقایقی بعد از ورود به زمستان و حافظ خوانی ایشان بود.
مجری ویژه‌برنامه یلدایی شبکه دو ادامه داد: تکنیک زنده نمایی تکنیکی است که در بسیاری از رسانه‌های دنیا از آن استفاده می‌شود و ما هم از آن مستثنی نیستیم. برای برنامه‌هایی که جنبه خبری ندارد و قرار نیست در آن خبری ارایه شود، مثل همین حافظ خوانی، زنده نمایی یک تکنیک عادی است که ما هم از آن استفاده کردیم.
وی افزود: البته که ناهماهنگی صورت گرفت و قرار بود طبق خبری که دوستان در شبکه چهار داده بودند برنامه آقای دکتر کاکاوند در شبکه چهار ساعت ۱۲ تمام شود این بخش که ساعت ۱۲:۱۰ پخش می‌شد عادی‌تر جلوه کند ولی این اتفاق نیفتاد و همپوشانی در خواندن شعر حافظ صورت گرفت که اگر باعث تکدر خاطر برخی دوستان شد عذرخواهی می‌کنیم.
ضابطیان درباره درج واژه «زنده» نیز تصریح کرد: کلمه زنده که حک شده به دلیل حضور همان موقع من در استودیو بوده و از آنجایی که استودیوی برنامه ما خارج از سازمان بود امکان رصد این را که هر دو برنامه با هم پخش می‌شود نداشتیم و طبیعی است که اگر این امکان بود نوعی جا به جایی هم صورت می‌گرفت که چنین موردی پیش نیاید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *