12:17

جریان فیلمسازی منطقه آمریکای لاتین و کارائیب امسال در بخش «درهای باز» جشنواره فیلم لوکارنو ۲۰۲۲ در مرکز توجه قرار می‌گیرد.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، بخش «درهای باز» جشنواره لوکارنو که از سال ۲۰۱۶ بر استعدادهای نوظهور سینمایی در بخش‌های کمتر شناخته شده آسیای جنوبی و جنوب شرقی تمرکز داشت، امسال تمرکز خود را بر سینمای آمریکا لاتین و کارائیب معطوف ساخته است.
امسال ۲۴ کارگردان در این بخش معرفی می‌شوند که از میان آنها ۱۵ نفرشان را فیلمسازان زن تشکیل داده‌اند. آنا کریستینا باراخان فیلمساز اکوادوری یکی از این کارگردان‌هاست که سال ۲۰۱۶ با نخستین فیلمش «آلبا» برنده جشنواره روتردام و سن‌سباستین شد. یانیلیس پرز نیز که با مستند «جفری» جایزه دیسکاوری جشنواره تورنتو را برد از دیگر کارگردان‌های حاضر در این بخش است.
مایکل لابارکا برنده جایزه سینه فونداسیون ۲۰۱۶ کن و ماریسیو اسکوبار که با فیلم «نامرئی‌ها» درباره پدیده مهاجرت داخلی در گواتمالا درخشید از دیگر فیلمسازان حاضر در این دوره هستند.
این گروه ابتدا در برنامه آنلاینی که از ۲۲ تا ۲۹ جولای برگزار می‌شود شرکت می‌کنند و سپس به صورت حضوری از ۴ تا ۱۰ آگوست با متخصصان صنعت در جشنواره لوکارنو به تعامل می‌پردازند.
این برنامه‌ها از طریق «کارگاه تهیه‌کنندگان درهای باز» که یک کارگاه آموزشی برای تهیه‌کنندگان خلاق است، پی گرفته می‌شود. امسال کارگردان‌هایی از دومینیکن، بولیوی، کاستاریکا، اوروگوئه، کوبا، برزیل، شیلی، گواتمالا، آرژانتین، اسپانیا، نیکاراگوئه، السالوادور، اکوادور، هاییتی، پرو و جاماییکا در این رویداد شرکت دارند.
جشنواره لوکارنو از سال ۱۹۴۶ هر سال در شهر لوکارنو سوئیس برگزار می‌شود و پس از جشنواره‌های کن، ونیز و برلین چهارمین جشنواره معتبر فیلم اروپا به‌شمار می‌رود.
هفتاد و پنجمین دوره این جشنواره امسال از ۱۲ تا ۲۲ مرداد (۳ تا ۱۳ آگوست) برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *