18:20

شبکه اجتماعی اینستاگرام در تلاش برای بقا در رقابت با برنامه‌ها و شبکه‌های مشابه، تمرکز خود را از اشتراک عکس به ویدئو تغییر می‌دهد.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه نشنال، اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ با هدف ایجاد یک تریبون مجازی برای کاربرانی راه اندازی شد که می‌خواستند از طریق تلفن همراه عکس‌هایی از زندگی روزمره خود به اشتراک بگذارند. اما با گذشت زمان و ورود اینفلوئنسرها (افراد مشهور در فضای مجازی) و کاربران حرفه‌ای به فضای اینستاگرام، ماهیت این شبکه اجتماعی به تدریج تغییر کرد و حالا قرار است تمرکز این تریبون از به اشتراک‌گذاری عکس به ویدئو تغییر کند.
آدام موسری (Adam Mosseri) مدیر اجرایی فیس‌بوک که مدیریت اینستاگرام را برعهده دارد، به تغییرات گسترده‌ای که در راه است اشاره کرد و گفت: ویدئوها در حال حاضر عامل رشد عظیم همه پلتفرم‌های بزرگ در فضای آنلاین هستند و فکر می‌کنم ما هم باید بیشتر بر آن‌ها تمرکز کنیم. ما دیگر یک نرم‌افزار مختص به اشتراک‌گذاری عکس نیستیم.
موسری در تکمیل گفته‌های خود به پژوهشی اشاره کرد که روی کاربران اینستاگرام انجام شد. بیشتر جامعه آماری این پژوهش گفته بودند اولین دلیل استفاده آنها از اینستاگرام، سرگرم شدن است.
اینستاگرام برای این که خود را در سطح دیگر برنامه‌های نرم‌افزاری مشابه نگه دارد، در گذر زمان بخش‌های مختلفی را به پلتفرم خود اضافه کرده؛ از جمله قابلیت ریلز (reels) برای به اشتراک گذاشتن کلیپ‌های کوتاه ۳ تا ۱۵ ثانیه‌ای، بخش خرید یا شاپ که به برندها و فروشگاه‌های معتبر اجازه می‌دهد روی محصولاتشان برچسب قیمت، مارک و لینک اطلاعات بیشتر بگذارند و لایو که امکان گفت‌وگوی زنده با دنبال‌کنندگانشان را فراهم می‌کند. به گفته موسری اینستاگرام برای این که از رقبایی چون تیک‌تیک و یوتیوب عقب نیفتد، در آینده ایده‌های ناب و بیشتری در این حوزه ارائه خواهد داد و به طور گسترده روی اشتراک گذاری ویدئو تمرکز می‌کند.
فیس‌بوک غول بزرگ فناوری که مالک اینستاگرام است، ماه ژوئن (هفته اول تیر ۱۴۰۰) از آزمایش گزینه بارگذاری محتوا در نسخه دسک تاپ این نرم‌افزار خبر داد.
کریستین پای (Christine Pai) سخنگوی فیس‌بوک در گفت‌وگو با بلومبرگ گفت: می‌دانیم بسیاری کاربران از طریق رایانه‌ وارد اینستاگرام می‌شوند. برای بهسازی این تجربه کاربری، قابلیت ارسال پست از طریق مرورگر دسکتاپ را برای این کاربران آزمایش می‌کنیم.
در حال حاضر کاربران نسخه دسکتاپ اینستاگرام می‌توانند، پست‌ها را لایک کنند، برای آنها کامنت بگذارند و حتی استوری‌ها را باز کنند اما امکان بارگذاری محتوا از طریق مرورگر رایانه برایشان وجود ندارد چون فلسفه اصلی ساخت اینستاگرام این بود که کاربران از طریق گوشی‌های موبایل عکس‌هایی از زندگی روزمره‌شان با هم به اشتراک بگذارند اما با سیاست‌های جدیدی که متولیان این شبکه اجتماعی در پیش گرفته‌اند، به زودی تغییراتی گسترده این شبکه اجتماعی را که ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد، متحول خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *