مشاور وزیر ارشاد:

8:58

مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد، امور استان ها و مجلس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری و مشاور وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: سازمان سینمایی برنامه ریزی کرده تا سال ۱۴۰۴ تمامی شهرها صاحب سینما شوند.
به گزارش ایرنا، محمدرضا سوقندی پنجشنبه شب در آیین پایانی دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر اظهار داشت: به دنبال این هستیم که شهرِ بدونِ سینما در کشور نداشته باشیم و استعدادهای جوانان این مرز و بوم در مکان‌های فرهنگی و هنری به خوبی شناسایی می‌شود و باید از ظرفیت‌های فرهنگی استان به خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در جنگ فرهنگی، سنگر فرهنگ بومی و محلی آخرین سنگری است که سقوط می کند، اظهارداشت: به نظر می رسد روستا و عشایر، سنگربانان و سنگرداران فرهنگ بومی ‌و محلی هستند.

مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد، امور استان ها و مجلس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری و مشاور وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: فرهنگ مقاومت در برابر تهاجم فرهنگی غرب را نباید در کارهای فانتزی جستجو کرد، بلکه باید در دل مردم و با روستاییان و عشایر جستجوکرد.

وی هنر فیلم و سینما را ابزاری جذاب، خلاق و موثر که می تواند این فرهنگ را ملی و جهانی کند عنوان کرد و گفت: اما سهم سینمای ما در عرصه جهانی ناچیز است.

در پایان این جشنواره هنرمندان برگزیده تقدیر شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *