12:53

فیلم حماسی «تل ماسه» در گیشه جهانی با استقبال بی‌نظیر تماشاچیان روبه‌رو شد و در اکران افتتاحیه بیش از ۳۵ میلیون دلار فروخت.
به گزارش ایرنا به نقل از ورایتی، فیلم علمی-تخیلی تل ماسه (Dune) که اقتباسی است از رمانی به همین نام نوشته فرانک هربرت، با ۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش در ۲۴ بازار سینمایی خارج از آمریکا، شروعی طوفانی در گیشه جهانی داشت. با توجه به شرایط بحرانی که صنعت سینماداری جهان به دلیل شیوع کرونا به آن دچار است، می‌توان این میزان از فروش را آغازی امیدوارکننده برای فیلم جدید دنی ویلنوو دانست.
فیلم تل ماسه با بازی تیموتی شالامه، زندیا کلمن و اسکار آیزاک این هفته در بیشتر بازارهای بین‌المللی در رتبه اول پرفروش‌ترین فیلم‌ها نشست و بیشترین درآمد را از روسیه داشت که در دو هزارو ۱۰۰ سانس ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروخت. پس از روسیه، بیشترین استقبال از این فیلم علمی-تخیلی به ترتیب مربوط به کشورهای فرانسه (۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش)، آلمان (۴ میلیون و ۹۰۰ هزار فروش) و ایتالیا (۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش) بود. با توجه به جلوه‌های ویژه تماشایی این فیلم، تعجبی ندارد که مخاطبان ترجیح دادند آن را روی پرده ببینند؛ ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار سینماهای آیمکس از بلیت‌هایی که این هفته برای تل ماسه فروخته شد، مربوط به سینماهای آیمکس بودند که معادل ۱۰ درصد از کل فروش این فیلم است.
در سطح بین‌المللی، هنوز در بسیاری از کشورها مقررات محدودیت ظرفیت تماشاچی در سینماها اجرا می‌شود و در بعضی کشورها از جمله فرانسه، ایتالیا و آلمان مخاطبان برای ورود به سینما باید گواهی واکسیناسیون ارائه دهند. همزمان کشورهایی چون کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و بیشتر کشورهای آسیای جنوب شرقی این روزها مقررات پیشگیرانه سفت و سخت‌تری اعمال کرده‌اند به این معنی که بیشتر پردیس‌های سینمایی تعطیل شده و آنهایی که هنوز باز هستند تنها اجازه دارند ساعات محدودی از روز فعالیت کنند.
فیلم حماسی تل ماسه که با بودجه ۱۶۵ میلیون دلاری ساخته شده، تا ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر ۱۴۰۰) در چین و آمریکا اکران نمی‌شود و در آن تاریخ همزمان روی سرویس اچ بی او مکس نیز پخش خواهد شد. ویلنوو در ابتدا نسبت تصمیم کمپانی برادران وارنر برای اکران همزمان فیلمش در سینما و روی سرویس‌های استریم ناراحت بود چون اعتقاد داشت این فیلم طوری مهندسی شده که حتما باید روی پرده سینما تماشا شود اما در نهایت به این تصمیم تن داد.

تل ماسه تنها فیلم هالیوودی نیست که این هفته مخاطبان بین‌المللی را به سینماها کشاند. فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه نیز با استقبال قابل توجهی در گیشه سینماهای خارج از آمریکا روبه رو شد و در سینماهای ۴۳ کشور جهان در مجموع ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش کرد. این فیلم ابرقهرمانی از دنیای سینمایی مارول با بازی سیمو لیو و آکوافینا، تاکنون ۱۴۳ میلیون دلار در جهان و ۱۷۶ میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی فروش کرده که فروش آن در گیشه جهانی را به ۳۲۰ میلیون دلار می‌رساند. شانگ چی با گذشت تنها سه هفته از اکران، در جایگاه چهارمین فیلم پرفروش سال ایستاده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *