با پخش ۵۵۹ فیلم و سریال و برنامه با فیلمنامه اوریجینال

10:32

تلویزیون‌های آمریکا با پخش ۵۵۹ فیلم و سریال و برنامه با فیلمنامه اوریجینال در سال ۲۰۲۱ رکورد شکستند.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، پس از کاهش در شمار برنامه‌های تلویزیونی فیلمنامه‌دار، در سال ۲۰۲۱ شمار برنامه‌های تولیدی جدید که بر مبنای فیلمنامه اوریجینال در تلویزیون‌های آمریکا روی آنتن رفتند رکورد شکست.
در حالی که شمارش و ارایه آمار این برنامه‌ها از سال ۲۰۰۲ شروع شده امسال ۵۵۹ سریال فیلمنامه‌دار تلویزیونی در سراسر آمریکا روی آنتن رفتند که شامل هم برنامه‌های تلویزیونی کابلی و هم استریم می‌شود. این رقم ۶۶ مورد بیشتر از سال ۲۰۲۰ است که شمار برنامه‌های فیلمنامه‌دار ۴۹۳ مورد بود. در سال ۲۰۱۹ این رقم تا ۵۳۲ برنامه افزایش یافته بود.
سال ۲۰۲۰ شمار برنامه‌ها به دلیل پاندمی کاهش یافت زیرا تولید بسیاری از آنها متوقف شد، اما امسال با افزوده شدن چندین سرویس اکران آنلاین به نظر می‌رسد این کاهش‌ها برطرف شده باشد. پیکاک، اچ‌بی‌او مکس و پارامونت پلاس اکنون حجم فزاینده‌ای از برنامه‌های تولیدی را در اختیار دارند.
در سال ۲۰۱۱ و در آستانه انقلاب استریم شدن برنامه‌ها تنها ۲۶۶ برنامه تولید شده برمبنای فیلمنامه در تلویزیون به نمایش درآمده بود که از این میان ۱۱۶ سریال در تلویزیون، ۳۳ سریال در تلویزیون‌های اشتراک کابلی، ۱۱۱ مورد در تلویزیون‌های کابلی اصلی و ۶ مورد در سرویس‌های آنلاین بود. در سال ۲۰۰۲ تنها ۱۸۲ برنامه در کل تولید شده بود.
در این فهرست برنامه‌های غیرانگلیسی زبان (از جمله «بازی مرکب»)، برنامه‌های کودکان یا برنامه‌های کوتاه در نظر گرفته نشده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *