11:39

مراسم تشییع پیکر نادرطالب‌زاده، مجری و تهیه کننده سینما و تلویزیون در مسجد بلال برگزار شد.
به گزارش ایرنا، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در مراسم تشییع پیکر نادرطالب زاده گفت: در این ماه خدا گرد هم آمدیم برای بدرقه حاج نادر که ماه چهره انقلاب اسلامی و تربیت شده مکتب امام و انقلاب است.
وی افزود: ما امروز هم اشک بر چشم داریم، هم حسرت بر دل و هم خوشحالی بر لب، اشک بابت رفتن حاج نادر و خوشحالی از بابت رویش مکتب امامین خمینی و خامنه ای که ظهور پدیده هایی چون حاج نادر از نفحات انقلاب اسلامی است و باید از این نعمت ها استفاده کنیم.
رییس سازمان صدا و سیما در ادامه افزود: طالب زاده هر چقدر ممتاز باشد بیش از آنکه از خودش بگوییم باید از مکتبش سخن بگوییم. مکتب او همچنان شورانگیز و زنده است.

حاج نادر و آوینی و چمران میوه های درخت تنومند انقلاب اسلامی هستند
وی گفت: حاج نادر و آوینی و چمران میوه های درخت تنومند انقلاب اسلامی هستند. او در مسیر ولایت الهی قرار گرفت و منور شد به نور الهی کم نیستند کسانی که دچار انحطاط شدند و به استخدام ظلمت درآمدند. او به تولید و عدالت و ولایت دعوت می کند.
وی در ادامه در تشریح شخصیت این هنرمند گفت: بهانه هایی وجود داشت که او را از صراط مستقیم انقلاب اسلامی دور کند. اما او از این صراط دور نشد او مورد غضب دشمنان قرار گرفته که گوارای او باد. از یک سو مظهر امید و نوآوری بود و از طرف دیگر درگیر با تجدد کور غرب بود.
وی با اشاره به اشاعه مکتب اسلامی افزود: مریدان او نخواهند گذاشت که مکتب چمران ساز و آوینی ساز و سلیمانی ساز او دچار فراموشی شود.
مکتب او زنده است. روح بلندش در بین ماست. خوش به سعادتش که برگزیده مکتب ولایت و هدایت شد.
وی در پایان گفت: طالب زاده برای جمع کردن مهمانان کنفرانس افق نو خون دل خورد و کم نیاورد. امروز دیگر نگران نیست چون خودش منبع فیض شد. از خدا بخواه که مسیرت ادامه دهیم.

طالب‌زاده در ترافیک انقلاب گیر نکرد
رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم گفت: ما عادت کردیم مردان بزرگ را تا هستند اذیت و بعد از درگذشت تجلیل کنیم. روحانیت و معنویت او زیبا بود. عده زیادی در حوزه سیاست و رسانه مشغول هستند اما شغل شان است و نه هدفشان.او تا لحظه اخر هدف معنوی داشت. اهل نماز شب بود. در هر فرصتی مشغول نماز قضا می شد. ریاکاری را بلد نبود. هدف و مسیر را گم نمی کرد. از دل جبهه دشمن به خط مقدم جبهه انقلاب آمد. در ترافیک انقلاب گیر نکرد. هر چه جلوتر آمد انقلابی تر شد.
ازغدی افزود: توهین های مکرری از طرف دشمنان و ناخودی ها صورت گرفت اما واکنش شخصی نشان نداد. از کوتوله هایی که توهین می کنند گله داشت. یک کاروان یک نفره راه انداخت که به چند کاروان می ارزید. تولید معنا می کرد و فقط مصرف کننده نبود.

یک چریک و مجاهد رسانه ای بین المللی بود
وی در تشریح ویژگی‌های طالب‌زاده گفت: گزاره‌های فکر شده و از سر شعور از او می شنیدید و اکنون به حزب الهی خلاق و متفکر همچون وی نیاز داریم نه حزب الهی سیاهی لشگر و عوام.
یک چریک و مجاهد رسانه ای بین المللی بود. در جهت جهانی کردن پیام انقلاب در پوست خودش نگنجید. تئوریسین رسانه بود. از جمله قهرمانان رسانه ای انقلاب اسلامی بود.جرات و قدرت خط شکنی داشت. رانت روشنفکری داشت و استفاده نکرد و از آن طرف به این طرف آمد.
این مراسم ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه در حرم امام رضا(ع) برگزار شد و حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد بر پیکر این هنرمند فقید نماز خواند.
در این مراسم علیرضا قزوه این شعر را خواند:

حاج نادر خاطراتت سبز
حاج نادر پرچمت بالاست
بعد از این شعرخوانی، صادق آهنگران به قرائت زیارت عاشورا پرداخت.
پیکر این هنرمند پس از تشییع مقابل مسجد بلال به بهشت زهرا(س) انتقال یافته و در کنار مزار شهیداهل قلم سیدمرتضی آوینی به خاک سپرده می شود. طالب زاده ۶۹ ساله روز جمعه ۹ اردیبهشت ماه در بیمارستان خاتم الانیبا بر اثر نارسایی قلبی درگذشت.او از فیلم سازان و مجریان برجسته صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *