9:28

بانی‌فیلم – امین اعتمادی مجد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت ابومحمد عسگرخانی را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در این پیام تسلیت آورده است: با تأسف و دریغ، خبر درگذشت استاد عزیز جناب آقای ابومحمد عسگرخانی را دریافت کردم.
عسگرخانی، دانشمندی انقلابی، میهن­ دوست، متخلق و متواضع بود که غیرت­مندانه از مصالح و عزت ایران و ایرانی در حوزه بین‌­الملل دفاع می­ کرد. از شخصیت­‌های تأثیرگذاری بود که ادبیات علمی بازدارندگی را در کشور نظریه‌پردازی کرد و با صراحت و شجاعت از آرمان­­های انقلاب اسلامی در حوزه سیاست خارجی دفاع و پشتیبانی می­ کرد.
وزیر فرهنگ در این پیام نوشت: آشنایی اینجانب با این استاد کم­­ نظیر از دهه هفتاد و در کلاس­‌های درس دوره ارشد دانشکده وزارت خارجه آغاز و به افتخار همکاری در دانشگاه تهران تا روز وفات ادامه یافت. عسگرخانی عزیز به رغم برخی ناملایمات و کم‌مهری‌ها تلاش­‌های علمی و عملی و روشنگری­‌هایش را کاهش نداد و در این مسیر شاگردان بسیاری را تربیت کرد.
اینجانب با اندوه و غم، این مصیبت را به خانواده، همکاران دانشگاه تهران، شاگردان و علاقمندان این استاد والا‌مقام تسلیت عرض می­‌نمایم و از خداوند رحمان و رحیم عاجزانه مسألت می­‌نمایم در این ایام اربعین حسینی(ع) او را مهمان لطف و کرم بی­‌حساب خود نماید انشاء­الله.

گفتنی‌ست ابومحمد عسگرخانی استاد بازنشسته روابط بین‌الملل دانشگاه تهران متولد سال ۱۳۳۰ دکترای روابط بین‌الملل را از دانشگاه کوئینز کانادا دریافت کرده و دانشیار روابط بین‌الملل دانشگاه تهران بود.
زنده یاد عسگرخانی بعلت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *