14:31

انجمن‌های صنفی فیلم‌نامه‌نویسان و بازیگران خانه سینما در پیام‌هایی درگذشت فرشته طائرپور را تسلیت گفتند.
به گزارش رسیده، در پیام شورای مرکزی فیلم‌نامه‌نویسان آمده است: فرشته طائرپور را به فعالیت‌های صنفی‌اش، تلاش‌هایی که برای زندگی بهتر اهالی سینمای ایران می‌کرد و به عشق و علاقه‌اش به کودکان که او را از مهم‌ترین فعالان عرصه سینمای کودک کرده بود، می‌شناختند. وجه کم‌تر دیده‌شده او اما، خلق بود و نوشتن. از روزگار کار مطبوعاتی در نشریه زن و مدیریت مرکز نگارش ویرایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تا این دو دهه اخیر که جدی‌تر برای سینما می‌نوشت؛ چه شخصی‌ترها و دغدغه‌مندترهایی چون «زن دوم» و «آینه‌های روبه‌رو»، چه کودکانه‌هایی چون «نخودی» و «خاله قورباغه»، که برای این آخری، نخستین نشان سپنتای فیلم‌نامه‌نویسی در عرصه سینمای فانتزی را کم‌تر از دو سال قبل به او تقدیم کردیم.
آن روز گمان نمی‌کردیم این خداحافظی چنین زود اتفاق بیفتد اما امروز سرافکنده نیستیم که به عادت دیرینه، وقت نبودن، به یاد ازدست‌رفته‌ها افتاده باشیم. ما شما را و تلاش‌هایی را که برای سینمای ایران و کودکان این سرزمین کردید، دیدیم و ارج نهادیم؛ شمایی که فیلم‌تان را با «به نام خدای مهربان و به‌خاطر شادی کودکان» آغاز می‌کردید.
انجمن صنفی فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران درگذشت فرشته طائرپور را به دخترانش غزل و عسل و پسرش علی، خانواده اصناف سینمایی ایران و دوستداران این سینما تسلیت می‌گوید و بار دیگر تأکید می‌کند این جان‌هایی که در اهمال مسئولان و تأخیر در واکسیناسیون سراسری از دست می‌رود، هیچ قدر و قیمتی ندارد، که قابل جبران باشد. خزان جامعه ایران و سینماگرانی را که فرزندان این جامعه هستند، متوقف کنید.

پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران

در پی درگذشت فرشته طائرپور، انجمن بازیگران سینمای ایران پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:
«اتفاقی دردناک و تاسف‌بار یکی از با ارزش‌ترین هنرمندان سینمای کشورمان را از ما گرفت.
بانو فرشته طائرپور تهیه‌کننده، نویسنده، چهره شاخص فعالیت‌های صنفی و مدافع خستگی‌ناپذیر حقوق سینماگران هم قربانی کرونا شد و از میان ما رفت.
انسانی بزرگ که بی‌تردید نامش در حافظه تاریخی سینمای ایران برای همیشه ثبت و ماندگار خواهد ماند.
شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران، در گذشت این شخصیت بی‌بدیل را به خانواده هنرمند ایشان به ویژه سرکارخانم غزل شاکری و جناب آقای منوچهر شاهسواری و همه هنرمندان و سینماگران تسلیت عرض می‌نماید.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *