13:43

گرمای هوا در چین، انگلیس و آمریکا، تلاش ترامپ برای بازگشت به کاخ سفید و طولانی شدن جنگ در اوکراین، سوژه‌های روزنامه‌های امروز جهان‌اند. در گوشه‌ای از اخبار نیز به راه‌های طولانی شدن عمر اشاره شده است.
به گزارش ایسنا و به روایت گوینده پیشکسوت رادیو آلبرت کوچویی، مهمترین عناوین خبری روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

ترامپ به پیش می‌رود
در تیتر یک روزنامه اکونومیست آمده است: کاریکاتوری است از «کال» کاریکاتوریست شناخته که دونالد ترامپ را خشمگین نشان می‌دهد، در حالی‌که مصمم به پیش می رود. آدم‌هایی طناب به پاها و دست ها و موی بسته‌اش انداخته و مانع شتافتن‌اش می‌شوند. کاری از پیش نمی‌برند و ترامپ همچنان به پیش می‌تازد. مقاله می‌گوید، کمیته ۶ ژانویه ترامپ را متهم کرده است، اما قادر نیست مانع ورود او به کاخ سفید بشود. رهبران حزب دموکرات چند سالی است که می‌گویند ترامپ و هواداران شیفته‌اش جمهوری را در آمریکا تهدید می‌کنند. درست می‌گویند، اما آن‌ها، یکصدا نیستند و کاری از پیش نبرده‌اند.

گرما اروپا، آمریکا و چین را آتش می‌زند
«آدم‌هایی عرق ریزان در برابر موج گرما»؛ تیتر نخست روزنامه‌های اروپا را ساختند. ال پائیس در اسپانیا نوشت: موج امروز گرما می‌گوید، شرایط بدتری در راه‌ است. موج امروز گرما، هشدار می‌دهد. مهار آن، هزینه‌بر، اساسی و ویرانگر است، هماهنگ شدن با آن ناممکن است. انگلیس هم شاهد سخت‌ترین تاخت و تاز موج گرما است. رسیدن گرما به چهل درجه سانتیگراد در انگلیس، آن چه که تا به امروز، رخ نداده بود. در قرن نوزدهم در برخی از شهرهای انگلیس چنین گرمایی سابقه داشته است. اروپا، بخشی از چین و شمال آمریکا، شاهد آتش در جنگل‌ها به سبب موج گرما، هستند.

خسته از جنگ طولانی
وال ستریت جورنال نوشت: آمریکا با طولانی شدن جنگ در اوکراین نگران است. تورم و دلنگرانی متحدان و بحران سیاسی در خانه به آمریکا هشدار می‌دهد. نزدیک به شش ماه تداوم جنگ در اوکراین، با چشم‌انداز جنگی طولانی. نزدیک‌ترین متحدان جو بایدن می‌گویند، آمریکا از طولانی شدن جنگ، خسته خواهد شد. آمریکا، بیش از بودجه دفاعی اروپایی‌ها، از آن می‌خواهد به اوکراین کمک کنند. اکنون جو بایدن بیش از دونالد ترامپ نامحبوب است. جمهوری خواهان دارند برای انتخابات میان دوره‌ای، شال و کلاه می‌کنند.

اسرار عمر طولانی
بخش دانش روزنامه گاردین، از طولانی شدن عمر با پرهیزها می‌گوید. اما پرسش این است، پرهیز تا چه حد؟ و طولانی تر شدن عمر، تا چه حد؟ دانشمندان می‌گویند، ترک دخانیات، روی آوردن به گیاهان و مصرف آن‌ها، پرهیز از فست فودها و انجام ورزش یعنی طولانی‌تر شدن عمر. البته این فهرست، افزایش پیدا می‌کند: دوری از آلودگی محیط زیست، ترک به کاربردن پلاستیک، پرهیز از شیرینی‌ها و غذاهای بارآوری شده، مصرف چربی و … . به راستی این ممکن است؟ دانشمندان می‌گویند چرا که نه!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *