11:50

امیر دژاکام بعد از سال‌ها فعالیت در تئاتر حالا قصد دارد اولین فیلم خود را بسازد؛ فیلمی با عنوان «چاله خوشبختی».
این نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان درباره تازه‌ترین فعالیت هنری خود به ایسنا می‌گوید: مدتی پیش مجوز ساخت اولین فیلمم را گرفتم ولی در دقایق آخر و در جریان تمرین‌هایی که برای آماده‌سازی کار داشتیم، احساس کردم فیلمنامه نیاز به بازنویسی دارد و به همین دلیل مشغول بازنویسی آن شدم.
او که هم اکنون فیلمنامه را با نکات مورد نظر خود بازنویسی کرده است، ادامه می‌دهد: عنوان اولیه فیلم «پانسیون خوشبختی» بود ولی حالا نام «چاله خوشبختی» را انتخاب کرده‌ام که به نظرم مناسب‌تر است. البته بعد از بازنویسی فیلمنامه، هزینه‌های تولید کار هم بیشتر شد.
دژاکام که خود تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده دارد، اضافه می‌کند: «چاله خوشبختی» فیلم بلندی است، شاید حدود ۷۰ دقیقه باشد. مجوزی که قبلا دریافت کرده بودیم، برای فیلمی با مدت زمان ۴۵ دقیقه بود. طبیعتا لازم است که دوباره برای دریافت مجوز اقدام کنم. همه چیز برای کلید زدن آماده است و منتظر مجوز هستم تا زودتر فیلمبرداری را آغاز کنم.
این کارگردان که واقف است در حال حاضر و بویژه در دوران کرونا فیلم‌های زیادی در نوبت اکران قرار دارند، درباره فضایی که برای ارایه کار خود در نظر گرفته، توضیح می‌دهد: این فیلم مناسب اکران در گروه هنر و تجربه است و از آغاز آن را برای پلتفرم کار می‌کنم چون می‌دانم چه بسیار فیلم‌هایی که در انتظار اکران هستند و قطعا به این زودی نوبت به اکران آثار تازه‌تر نمی‌رسد.
آن گونه که دژاکام توضیح می‌دهد این فیلم هم مانند نمایشنامه‌هایش قصه در قصه و اثری اجتماعی است و داستان آن درباره ۴ زوج است که نظاره‌گر مشکلات‌شان هستیم و در خلال این داستان‌ها، نقبی به وضعیت اجتماعی، اقتصادی و عاطفی افراد جامعه زده می‌شود.
دژاکام هرچند پیش از این بازیگران کارش را انتخاب کرده بود ولی عقب افتادن زمان فیلمبرداری، سبب شد که تغییراتی در گروه بازیگران این فیلم ایجاد شود.
این مدرس تئاتر در پاسخ به این پرسش که آیا ساخت فیلم «چاله خوشبختی» یک تجربه‌اندوزی است یا سرآغازی است برای ساخت فیلم، توضیح می‌دهد: این یک شروع است. نگارش دو فیلمنامه دیگر را تقریبا به پایان رسانده‌ام؛ یک فیلمنامه سینمایی با نام «عشق بازیگری» و نیز سریالی به نام «طلسم نیلوفر» را به رشته تحریر در آورده‌ام .
دژاکام که سال‌هاست گروهی به نام «ماهان» را پایه‌گذاری کرده، می‌گوید: من و اعضای گروه می‌کوشیم حرکتی را در سینما آغاز کنیم و می‌دانیم مهم‌ترین بخش کار در سینما، فیلمنامه و سرمایه است. فعلا در تدارک متن هستیم و بخشی از سرمایه را هم خودمان تامین خواهیم کرد.
تازه‌ترین نمایش امیر دژاکام «ایوب خان» است که پیش از این هم در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته و هم آذر ماه امسال در بیستمین جشنواره تئاتر آیینی سنتی اجرا شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *