11:57

اصغر فرهادی، کارگردان سرشناس ایرانی، در سی‌وسومین جشنواره فیلم پالم اسپرینگز جایزه تاثیرگذاری خلاقانه در بخش کارگردانی را دریافت می‌کند.
به گزارش ایرنا، مجله ورایتی اعلام کرد جایزه تاثیرگذاری خلاقانه در بخش کارگردانی را که بخشی از رویداد سالانه این مجله در جشنواره پالم اسپرینگز است، به اصغر فرهادی اهدا می‌کند. این جایزه به پاس فیلم جدید فرهادی، قهرمان، و دیگر فیلم‌های کارنامه او از جمله جدایی نادر از سیمین، همه می‌دانند و فروشنده به این کارگردان مطرح اعطا خواهد شد.
استیون گیدوس، مدیر محتوای ورایتی، درباره اهدای این جایزه به فرهادی گفت: اصغر فرهادی، کارگردان برنده جایزه اسکار، با فیلم قهرمان بار دیگر جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین کارگردانان و فیلمنامه‌‍نویسان بین‌المللی تثبیت کرد. کسب جایزه بزرگ جشنواره کن ۲۰۲۱ تنها آغازی بر تحسین بین‌المللی این فیلم بود. همانطور که درباره فیلم های جدایی نادر از سیمین و فروشنده اتفاق افتاد، فرهادی با این فیلم بار دیگر تحسین منتقدان و هیات داوران جشنواره‌های سینمایی را برانگیخت، آن دسته از افرادی که به فیلمنامه‌های چندلایه و بازی‌های پیچیده و ماهرانه تیم بازیگران فرهادی به عنوان استادی که کارگردانی و انسانیت را درک می‌کند، ارزش می‌نهند.
رایان کوگلر، پتی جنکینز، راب مارشال، استیو مک کوئین، جف نیکولز و تاد فیلیپز از جمله کارگردانانی هستند که پیش از فرهادی جایزه تاثیرگذاری خلاقانه در بخش کارگردانی را دریافت کرده‌اند.
سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی پالم اسپرینگز از ۶ تا ۱۷ ژانویه (۱۶تا ۲۷ دی ۱۴۰۰ ) برگزار خواهد شد و جایزه تاثیرگذاری خلاقانه در روز ۷ ژانویه (۱۷ دی) به فرهادی اهدا می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *