20:12

با نمایش جدیدترین فیلم بن کینگزلی در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۲، وی جایزه نماد طلایی این جشنواره را هم دریافت می‌کند.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، هجدهمین دوره جشنواره فیلم زوریخ جایزه نماد طلایی خود را به بن کینگزلی بازیگر بریتانیایی اهدا می‌کند.
کینگزلی همچنین برای اولین نمایش اروپایی فیلم جدیدش «دالی لند» در این جشنواره حضور خواهد داشت. در این فیلم بن کینگزلی در نقش سالوادور دالی نقاش اسپانیایی بازی کرده است. وی در یک مسترکلاس هم شرکت می‌کند.
کینگزلی برای ایفای نقش‌های نمادین در تاریخ سینما شناخته می‌شود: از ایفای نقش «گاندی» تا نقش حسابدار در فیلم «فهرست شیندلر». وی با کارگردان‌های مطرح سینما از مارتین اسکورسیزی تا استیون اسپیلبرگ و ریدلی اسکات و ایزابل کوشت همکاری کرده است.
کریستین یونگن مدیر هنری جشنواره فیلم زوریخ در این باره گفت: سر بن کینگزلی یک بازیگر برجسته و همه‌کاره است که شخصیت‌هایی را که تصویر می‌کند با حس عمیق انسانی به روی پرده می‌آورد.
جایزه آیکون طلایی زوریخ به چهره‌هایی اهدا می‌شود که با دستاوردهای خود بر هنر بازیگری در عرصه سینما تاثیر گذاشته‌اند و به نمادی کامل برای یک نسل بدل شده‌اند.
در «دالی لند» ساخته مری هارون، کینگزلی در نقش نقاش عجیب اسپانیایی همراه با دستیارش مشغول تهیه یک نمایش مهم برای عرضه در نیویورک در سال ۱۹۷۳ هستند و در همین حال ازدواج پرشور او با همسرش در آستانه فروپاشی است.
این فیلم اولین اکران جهانی‌اش را در جشنواره فیلم تورنتو تجربه می‌کند و در آن ازرا میلر هم در نقش دالی جوان بازی کرده است.
این جشنواره که از ۲۲ سپتامبر تا ۲ اکتبر (۳۱ شهریور تا ۱۰ مهر) برگزار می‌شود ۲۹ سپتامبر در مراسمی ویژه این جایزه را به کینگزلی اهدا می‌کند. پیشتر اعلام شده بود در همین روز جایزه یک عمر دستاورد هنری امسال این جشنواره به ریچل پورتمن، آهنگساز برجسته سینما و تئاتر اهدا می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *