15:30

غلامعلی امیرنوری که بیش از نیم قرن در رادیو فعالیت دارد توسط مدیر کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما تجلیل شد.
به گزارش مهر، شب گذشته چهارشنبه ۱۹ آبان حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی صداوسیما به همراه یدالله گودرزی، شاعر و مترجم، به دیدار غلامعلی امیر نوری یکی از گویندگان مطرح و پیشکسوت رادیو رفت.
قرایی در ابتدای این دیدار به ۶ دهه فعالیت امیر نوری در رادیو اشاره کرد و اینکه با این سابقه او همچون تاریخ شفاهی رادیو است. مدیرکل روابط عمومی صداوسیما خطاب به امیرنوری عنوان کرد که به نمایندگی از پیمان جبلی رئیس صداوسیما به منزل وی آمده است تا سلام و احترام او را به این هنرمند و گوینده باسابقه و پیشکسوت رادیو برساند.
امیرنوری هم با اشاره به ورودش به رادیو عنوان کرد: من از سال ۴۲ وارد رادیو ایران شدم قبل از آن حدود یک سال و نیم در رادیوی نیروی هوایی کار می‌کردم چون در یک دوره زمانی پدرم به زاهدان منتقل شد و مدتی را آنجا بودیم. در زمان خدمت بودم که رادیوی زاهدان افتتاح شد و فراخوان دادند که نیاز به یک همکار دارند من هم علاقه داشتم و وارد رادیو شدم.
وی با اشاره به علاقه‌ای که توسط پدرش ایجاد شده بود گفت: از دوران کودکی، پدرم زیر کرسی برایمان با صدای بلند شعر و ادبیات می‌خواند و وقتی من به مدرسه رفتم خودم هم دوست داشتم اشعار را با صدای بلند بخوانم، در زمان دبیرستان معلم ادبیاتی داشتیم که در زنگ ادبیات از من می‌خواست اشعار را بخوانم.
این گوینده پیشکسوت درباره نحوه ورودش به رادیو نیز عنوان کرد: اردیبهشت ۴۲ وارد رادیو ایران شدم که از من تست گرفتند. استادان آن زمان هر یک که صدای مرا شنیدند با تعجب پرسیدند این صدای توست و تشویق کردند و من از همان روز اول شروع به کار کردم.
امیرنوری در ادامه درباره این یکی دو سال که کمتر به رادیو رفته است بیان کرد: کرونا ما را نگران می‌کند و بالاخره باید مراقب بود و برای همین برنامه‌هایم کمتر شده است.
بخشی از این دیدار نیز به گفتگوهای ادبی امیر نوری که بر ادبیات تسلط ویژه‌ای دارد گذشت و حسین قرایی هم که در این زمینه تحصیلات آکادمیک دارد او را در این شعرخوانی‌ها و گپ و گفت ها همراهی کرد. همچنین از شعر و واژه‌های ادبی و حتی ضرورت حفظ ادبیات فارسی در رسانه‌ای چون رادیو سخن گفته شد.
در ادامه مدیر کل روابط عمومی صداوسیما خطاب به امیرنوری بیان کرد: یکی از نمادهای رادیو جناب استاد نوری است و از افتخارات این سازمان است که شما را ارج نهد. با ذهن پویا و چالاکی که دارید پژوهشگران باید در نوشتن تاریخ شفاهی رادیو از شما بهره ببرند.
وی همچنین با اشاره به ادامه این پاسداشت‌ها اظهار کرد: این پاسداشت‌ها باید بیشتر باشد و صداوسیما این را وظیفه اش می‌داند که از هنرمندان و گنجینه‌های ادبی رادیو و رسانه ملی تجلیل و قدردانی داشته باشد.
در پایان این دیدار حسین قرایی از امیرنوری تجلیل کرد و امیرنوری هم کتاب‌ها و آلبوم‌هایی از آثار خود را به تیم روابط عمومی صداوسیما تقدیم کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *